Retail&Agrobusiness

ZF Retail Summit 2023. Dan Crăciun, ALD: Mai este loc de dezvoltare pe piaţă, businessul este unul scalabil, nu este limitat decât de dezvoltarea pieţei, de solicitarea partenerilor

ZF Retail Summit 2023. Dan Crăciun, ALD: Mai este loc de...

Autor: Ramona Cornea

17.05.2023, 11:01 189

Dan Crăciun, managing director al ALD, divizia de livrări a grupului Altex, este de părere că mai este loc de dezvoltare pe piaţa pe care activează, businessul este unul scalabil, nu este limitat decât de dezvoltarea pieţei, de solicitarea partenerilor.

„Am dezvoltat o flotă proprie. Avem în jur de 100 de maşini, avem mai mulţi parteneri. Sunt 300 de maşini care alimentează din reţeaua Altex către clienţi. Mai este loc de dezvoltare, businessul este unul scalabil, nu este limitat decât de dezvoltarea pieţei, de solicitarea partenerilor. Ne reînnoim în permanenţă flota, ne uităm spre soluţii verzi, spre maşini electrice şi într-un orizont de timp rezonabil probabil că vom merge cu flota proprie către această direcţie”, a declarat Dan Crăciun în cadrul evenimentului ZF Retail Summit 2023.

Ce a mai declarat Dan Crăciun în cadrul evenimentului:

• Un procent mare din livrări se face din zona de offline, din magazine fizice. Dezvoltarea conceptului de omnichannel a impus un nou standard pentru livrările către client. Există o dorinţă de livrare cât mai rapidă, livrarea de a doua zi a devenit un standard pe care companiile de livrare vor să o perfecţioneze. Mult mai importantă pentru client este predictibilitatea în ceea ce priveşte livrările de produse.

• Ceea ce-şi doresc cu adevărat clienţii este ca produsele voluminoase, electrocasnicele mari să fie livrate cu doi curieri, să fie livrate în casă. Altex îşi asumă acest serviciu.

• Dacă vorbim de acest serviciu de livrare dezvoltat de Altex, apar şi servicii adiţionale: preluarea deşeurilor electrocasnice la schimb din locuinţa clientului, plata cu cardul la livrare. În România încă plata la livrare, plata ramburs este la un nivel ridicat.

• Altex oferă servicii de livrare de mulţi ani, a fost o preocupare naturală odată cu dezvoltarea businessului. La început livrările aveau un caracter zonal, erau concentrate pe livrările de electrocasnice mari pe care clienţii nu puteau să le ridice singuri. Odată cu dezvoltarea businessului în ansamblu, dezvoltarea businessului de online, apariţia conceptului de omnichanel, standardul în livrare a crescut, au apărut companii importante în zona de curierat. Dezvoltarea unor companii mari in acest segment nu a dus în mod natural şi la dezvoltarea unui apetit pentru transportul produselor electrocasnice mari, fapt care ne-a impus ca o necesitate dezvoltarea unei soluţii în cadrul grupului, respectiv actuala Altex Logistics and Distribution, specializată pe livrările cu doi oameni.

• Aş reitera ideea de grijă faţă de client.

• Dezvoltăm în ultima perioadă parteneriate cu firme care activează în cadrul marketplace, avem un ritm destul de susţinut.

• Eu sunt optimist pentru anul 2023. Optimismul vine din experienţă, chiar şi în perioadele de criză, de scădere a pieţei, pentru noi nu a însemnat o scădere a afacerii, de multe ori a venit şi cu o creştere a cotei de piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO