Retail&Agrobusiness

​ZF Retail Summit 2023. Tiberiu Dăneţiu, marketing director Auchan: Este o încetinire a inflaţiei, chiar o scădere a preţurilor pe anumite categorii. Trebuie să ne aşteptăm la o dinamică înceată a scăderii preţurilor

​ZF Retail Summit 2023. Tiberiu Dăneţiu, marketing...

Autor: Miruna Diaconu

17.05.2023, 12:49 216

Tiberiu Dăneţiu, marketing director al Auchan, spune că începe să se simtă o reducere a inflaţiei, ba chiar anumite categorii de produse înregistrează o scădere a preţurilor, însă un astfel de trend va avea o dinamică foarte înceată la nivelul pieţei.

„Este o încetinire a inflaţiei, chiar o scădere a preţurilor pe anumite categorii. Preţul final se formează în funcţie de costuri şi o politică de marjă şi de poziţionare în piaţă. Dacă ai găsi soluţii de reducere a costurilor, dacă inputurile care au generat creşterea costurilor de producţie şi apoi au ajuns la noi în retail, se modifică. Putem beneficia de scăderi de preţuri. Trebuie să ne aşteptăm să existe o dinamică înceată a scăderii preţurilor, tendinţa este de reducere a inflaţiei”, spune Tiberiu Dăneţiu, în cadrul conferinţei ZF Retail Summit 2023.

Costul vieţii scăzut din cauza creşterii preţurilor se va resimţi mai puternic în a doua parte a acestui an, spune Tiberiu Dăneţiu.

„Românul a pierdut putere de cumpărare importantă şi această pierdere a puterii de cumpărare generată din zona de servicii, de utilităţi, tot ce înseamnă costul vieţii şi alimentar, îşi pune amprenta asupra comportamentului de cumpărare şi îşi va pune şi în a doua parte a anului într-un mod determinant”, mai spune el.​​

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO