Companii

Reţeaua H&M ajunge la 40 de magazine după o deschidere la Tulcea

Reţeaua H&M ajunge la 40 de magazine după o deschidere...

Autor: Cristina Roşca

01.04.2015, 00:00 292

Retailerul suedez H & M, care a deschis prima unitate pe piaţa locală în primăvara lui 2011, intră pe piaţa din Tulcea cu un magazin în centrul comercial Winmarkt, ajungând astfel la o reţea de 40 de unităţi fizice şi una online. Magazinul va măsura 1.200 mp şi va vinde haine şi accesorii pentru femei, bărbaţi şi copii. „La patru ani de prezenţă pe piaţa din România, H & M lansează cel de-al 40-lea magazin din ţară. Este un moment important pentru compania noastră (...)”, declară Ralf Wein, country manager al H & M România. Suedezii au intrat pe piaţa locală în urmă cu patru ani, după mai mulţi ani de tatonări. De altfel, retailerul a fost ultimul nume mare intrat în contextul în care suedezii de la Inditex au venit în 2004 în franciză şi trei ani mai târziu şi-au făcut intrarea direct.

La momentul venirii H & M pe piaţă erau deja activi şi C&A şi New Yorker. Încă de la început compania suedeză a mizat pe o expansiune agresivă, pariind pe circa 10 deschideri anuale. H & M s-a orientat atât către marile oraşe ale ţării în frunte cu Bucureştiul, cât şi către cele din eşalonul doi, printre care Botoşani, Târgu-Jiu sau Buzău. Această strategie s-a văzut şi în rezultatele financiare, compania terminând anul financiar 2014 (care începe la 1 decembrie şi se termină la 30 noiembrie) cu vânzări în România de 138 mil. euro, plus 43%, respectiv 3,6 mil. euro per magazin. România rămâne astfel şi în 2014 „campioană” în regiune la vânzările per magazin, acestea ajungând să fie cu până la 50% mai mari decât în Cehia spre exemplu. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO