Companii

Românii nu mai cumpără online doar haine, electrocasnice sau mobilă, ci şi produse proaspete precum fructe, legume, carne, peşte, lactate şi mezeluri

Românii nu mai cumpără online doar haine,...

Autor: Alexandra Matei

03.04.2024, 16:15 112

Segmentul de online în Bucureşti, în ceea ce priveşte produsele proaspete, reprezintă maxim 5% din total volum FMCG, iar la nivel de ţară este sub 2%, însă este în creştere, întrucât românii se îndreaptă tot mai mult către cumpărăturile online de produse proaspete.  Freshful, hipermarketul online al eMAG, are peste 120 de producători români de fructe, legume, peşte, carne sau lactate, produse care ajung în farfuria clientului.

 

Cumpărăturile online pe care le fac românii nu se mai rezumă doar la articole de îmbrăcăminte, produse pentru casă sau electronice şi electrocasnice. Mulţi dintre ei cumpără astăzi din online şi produse proaspete, cum ar fi fructe, legume, carne, peşte, lactate şi mezeluri.

Andrei Popescu, general manager al Freshful, hipermarketul online dezvoltat de eMAG, spune că românii conştientizează tot mai mult timpul salvat prin cumpărăturile online şi se îndreaptă către online inclusiv atunci când vine vorba despre aprovizionarea cu produse proaspete, categorie care a avut o creştere importantă în primele luni din acest an.

„Vedem că există o încredere din ce în ce mai mare în a comanda produse proaspete online. Este categoria care are cea mai mică adopţie între pieţele mari – cum ar fi piaţa electro, fashion sau home -, dar este şi cea mai mare categorie pentru că toţi gătim acasă, consumăm şi avem nevoie de produse proaspete. (...) Anul acesta a început în forţă, cu o creştere de 60% în primele trei luni faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Categoriile cu cea mai mare creştere au fost produsele proaspete – fructe, legume, carne, peşte, lactate şi mezeluri -, produsele eco şi bio şi produsele de la producătorii locali”, a spus el în timpul emisiunii online de business ZF Live.

În prezent, hipermarketul online al eMAG are peste 120 de producători locali, dintr-un total de 550 de furnizori. În stoc sunt în permanenţă 18.000 de produse, iar zi de zi sunt înregistrate peste 3.000 de comenzi.

„Ne-am propus să legăm fermierul de consumator. Este cel mai simplu model, pentru că suntem doar noi între cei doi, iar asta aduce prospeţime. Roşia care este dimineaţa în grădină poate ajunge seara la clienţi în farfurie”,  a mai adăugat el.

Freshful se apropie de 1.000 de angajaţi anul acesta, dintre care cei mai mulţi sunt în depozit şi pe partea de livrare, unde lucrează în total 700 de oameni. Flota de maşini are în prezent 160 de automobil.

Anul trecut, după cum spune Andrei Popescu, Freshful by eMAG s-a apropiat de afaceri de 100 mil. euro, iar pentru anul acesta îşi propune o creştere a cifrei de afaceri cu cel puţin 50%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO