Companii

Şeful Nestlé: O autostradă de la Timişoara la Constanţa ne-ar ajuta să creştem exporturile

Şeful Nestlé: O autostradă de la Timişoara la Constanţa ne-ar ajuta să creştem exporturile

Hervé de Froment, directorul general al Nestlé România: Am investit astfel încât să putem creşte exporturile, dacă este nevoie, către companiile-surori din alte ţări

Autor: Mădălina Panaete

23.03.2016, 19:30 1001

Hervé de Froment, directorul general al Nestlé România, unul dintre cei mai mari producători de dulciuri şi cafea de pe plan local, spune că existenţa unei autostrăzi care să lege Timişoara - locul unde compania deţine o fabrică - şi Constanţa - cel mai mare port maritim românesc - ar facilita dezvoltarea exportului companiei către alte ţări.

„Fabrica din Timişoara ar putea trimite produse la export chiar către Asia dacă am avea o autostradă, nu ştiu însă dacă acest lucru se va întâmpla, dar cu siguranţă o autostradă de la Timişoara la Constanţa ne va ajuta la export”, a spus managerul.

Declaraţia vine în contextul în care compania a intrat şi pe alte pieţe, precum cele adriatice, dar şi în Magreb (ţări din nordul Africii), iar autostrada ar putea scurta timpul parcurs de camioane până la portul Constanţa, de unde produsele ar putea pleca mai departe către alte ţări.

Exporturile reprezintă în prezent circa 35% din producţia fabricii din Timişoara, acolo unde Nestlé realizează napolitane şi cafea. Compania mai exportă şi în ţările din jur precum Ungaria sau Bulgaria, dar şi în Irlanda. Nestlé a preluat fabrica Joe din Timişoara în 2001 de la antreprenorul Florentin Banu.

„Vrem să creştem exporturile. În prezent, acestea reprezintă 35% din producţia fabricii, dar probabil că la finalul acestui an ponderea va fi mai mare. Exportul creşte şi de altfel aceasta a fost şi intenţia noastră. Am investit astfel încât să putem creşte exporturile, dacă este nevoie, către companiile-surori din alte ţări”, a mai spus managerul.

Compania a extins anul trecut fabrica cu o clădire care are o suprafaţă de 1.600 metri pătraţi şi linii de producţie noi şi renovate pentru napolitane şi băuturi. În total, înainte de această investiţie, fabrica avea o suprafaţă de aproximativ 21.000 de metri pătraţi. Managerul a vorbit, cu ocazia aniversării a 150 de ani de existenţă a grupului la nivel global şi a 20 pe piaţa românească, despre activitatea Nestlé în Româ­nia, despre brandurile compa­niei, dar şi despre aşteptările de la următorul an. 

Anul trecut, compania a ajuns la o cifră de afaceri de circa 690 mil. lei, în creştere cu mini­mum 7% faţă de anul precedent, conform calculelor ZF pe baza in­for­maţiilor furnizate de companie.

„Anul acesta estimăm o creştere de 4-5% a cifrei de afaceri. Cred că  anul acesta va fi un an bun pentru că şi România are o evoluţie bună şi compania este într-o formă bună”, a mai spus Hérve de Froment.

Cât despre profit, Hervé de Froment spune că acesta a fost pe creştere anul trecut. În 2014 (ultimul an pentru care există date pe mfinante.ro) compania a avut un profit net de 5,4 milioane de lei. 

Portofoliul Nestlé România cuprinde cereale pentru micul dejun şi batoane de cereale, băuturi calde, divizia Nestlé Professional, dulciuri, îngheţată, produse culinare, produse pentru bebeluşi şi hrană pentru animale.„Suntem lideri pe 3 dintre cele 10 pieţe pe care activăm: în categoria alimentelor pentru sugari şi copii mici, cu o cotă de piaţă de 58%; piaţa cerealelor pentru mic dejun cu o cotă de piaţă de 48,1% şi cea a cafelei solubile cu 35,8% cotă de piaţă. De aici pornesc şi optimismul şi încrederea cu care am intrat în 2016: suntem siguri că această creştere va continua". Compania are în portofoliu şi branduri precum Nescafé, Maggi sau Purina.

AFACERI DE LA ZERO