Companii

Sorin Minea, Angst: Toti jucatorii mari din industria mezelurilor au primit oferte de achizitie

Sorin Minea, Angst: Toti jucatorii mari din industria mezelurilor au primit oferte de achizitie

Sorin Minea, director general al Angst: Eu cred ca in urmatorii doi ani o sa dispara multe dintre companiile de familie prin achizitie. Este o situatie de piata care a aparut si in alte tari si care va aparea si la noi.

07.06.2007, 21:59 141

Sorin Minea, directorul general al producatorului de mezeluri Angst, unul dintre primii cinci jucatori de pe piata locala, spune ca va finaliza pana la sfarsitul acestui an constructia unei fabrici de salate si semi-preparate din carne, la Buftea, in scopul de a-si asigura prezenta pe nisele de piata care aduc in continuare cresteri ale business-ului.
"Investitia in fabrica de mancare se va ridica la 1-1,5 milioane de euro cu utilaje cu tot. Nu va fi o investitie foarte mare la inceput, e doar prima etapa", a adaugat Sorin Minea.
Angst este o companie care s-a pozitionat de la inceput pe nisele de piata, compania fiind si unul dintre principalii furnizori de mezeluri pentru retelele de hoteluri si restaurante. Desi acest business nu aduce vanzari anuale mai mari de cateva milioane de euro, reprezentantii companiei se orienteaza spre castigarea de noi contracte in HoReCa.
"Noi investim in general putin in advertising, pentru ca suntem orientati pe o productie de nisa, pentru ca nu am de gand sa fac o distributie nationala si pentru ca nu vreau marketing dezechilibrat", mai spune Minea.
Compania a investit doar in primul trimestru al anului 1,5 mil. euro in centrele de productie din Buftea si Sinaia si in dezvoltarea lantului de magazine detinut.
"Diversificarea numarului de magazine si extinderea retelei in Bucuresti, dar si in provincie reprezinta una dintre prioritatile de investitii din acest an", spune Minea. El a adaugat ca investitiile in fiecare magazin se vor situa intre unu si doua milioane de euro.
Directorul general al Angst isi motiveaza decizia de a dezvolta in continuare lantul de magazine detinut, in ciuda expansiunii puternice a retailerilor prin faptul ca in tarile europene, industria alimentara se dezvolta mai usor prin intermediul magazinelor de proximitate.
"Nu avem de ce sa ne retragem dintr-o afacere buna. In plus, retailerii au inceput deja sa isi creeze lanturi paralele in magazine de proximitate. La Fourmi, Mega Image, Albinuta sunt doar cateva exemple in spatele carora sunt retele mari de hipermarketuri. Dezvoltarea retailului in strainatate a fost mai lenta, in Romania totul se intampla mai rapid", a explicat el.
Minea a adaugat ca in prima parte a anului, importurile la carne proaspata au inregistrat cresteri cuprinse intre 10% si 20%, majoritatea produselor intrand in tara prin intermediul marilor retaileri.
"Lanturile de hipermaketuri au nevoie de aceste importuri nu pentru profit, ci pentru a face presiune asupra pietei, ceea ce va duce in final la o globalizare a pietei. Unele tari au reactionat la aceasta tendinta, au introdus masuri de protectie si de incurajare a investitiei autohtone si la acel moment piata si-a revenit", a mai spus directorul general al Angst.
In ciuda faptului ca piata locala a inregistrat o scadere semnificativa a consumului in primele luni ale anului, afacerile Angst au inregistrat o crestere de 16%, pana la 14 mil. euro, in timp ce profitul companiei s-a majorat cu 20%.
"Un segment nou de piata nu avea cum sa apara, consumul nu cred ca a crescut in Romania, piata neagra duce la o scadere a consumului oficial, ceea ce inseamna ca nisa pe care ne-am axat noi functioneaza mai bine decat celelalte segmente de piata", a declarat reprezentantul Angst.
Potrivit reprezentantului Angst, anul trecut, piata neagra a reprezentant circa 30-40% din totalul vanzarilor de carne, iar in ultimele trei luni ponderea acesteia a depasit 40%.
"Eu cred ca in urmatorii doi ani o sa dispara multe dintre companiile de familie prin achizitie. Firmele mici vor disparea ultimele, pentru ca ele vor lucra la negru cat vor avea prilejul. Firmele mari vor fi vandute catre fondurile de investitii, catre alte firme care doresc sa faca achizitii. Este o situatie de piata care a aparut si in alte tari si care va aparea si la noi", a declarat Sorin Minea.
Potrivit lui Minea, toti jucatorii mari din domeniu au primit oferte de achizitie, industria carnii fiind in continuare una dintre putinele piete pe care prezenta companiilor multinationale este destul de redusa.
"Nu cred ca exista cineva pe piata care nu a primit propuneri de vanzare. Noi nu suntem deocamdata interesati de o iesire in piata. Nu cred ca ar fi un moment bun si nu cred ca ar fi in avantajul nostru", mai spune Minea.
Angst a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de 50 de milioane de euro si estimeaza pentru anul acesta inregistrarea unor rezultate de peste 60 mil. euro.
Pe o piata a carei productie se ridica la aproximativ 600 de tone pe zi de carne si preparate din carne, principalii jucatori sunt CrisTim, Caroli, Aldis, Angst si Elit.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO