Companii

Spumantele Bucium se iau la tranta cu greii pietei

11.11.2004, 00:00 48

Lupta pe piata spumantelor se inteteste dupa ce un alt jucator important - Agroindustriala Bucium din IasI - si-a relansat recent pe piata o noua gama de produse.
Compania a raportat pentru primele noua luni o crestere a vanzarilor de aproape 40% sI se asteapta la o crestere de 30% pentru anul viitor. "Cand pornesti la lupta te iei la tranta cu cei mari. Avem un spumant natural care se vinde bine in Moldova", spune Daniel Panainte, presedintele sI actionarul majoritar al Agroindustriala Bucium. El nu a vrut sa mentioneze rezultatele in valoare nominala. Producatorul de vinuri a avut anul trecut o cifra de afaceri de peste 3 milioane de euro.
Piata de spumante si spumoase este afectata de lipsa de informatii a consumatorilor privind diferentele calitative intre cele doua produse: spumantele sunt produse naturale care ajung pe raft la un pret dublu (4-5 euro) fata de cel al spumoaselor. Spumantele sunt vinurile in care dioxidul de carbon apare in mod natural, la invechire, pe cand vinurile spumoase au dioxid de carbon injectat.
"Am decis sa investesc in vinuri pentru ca mi se pare o afacere de viitor", spune Panaite, care a achizitionat Agroindustriala Bucium in urma cu mai bine de un an. Compania administreaza o suprafata de vita de vie de 650 de hectare, dar cumpara si struguri de la fermierii din zona. "Asteptam cresteri ale pietei spumantelor pentru anul urmator, dupa ce in ultimii ani aceasta a fost intr-o scadere continua. La vinurile linistite este o concurenta acerba insa sI aici vom incerca sa ne pozitionam cat mai sus", afirma Panaite. Agroindustriala Bucium produce sI vinuri linistite: Muscat Ottonel, Traminer sau Aligotte.
Daniel Panaite mai are afaceri in constructii sI comertul cu automobile, la nivelul intregului sau grup realizand o cifra de afaceri anul trecut de circa 7 milioane de euro.
Piata spumantelor sI spumoaselor a fost estimata pentru anul trecut la circa 8 milioane de sticle iar pentru acest an estimarile merg catre vanzari de 9-10 milioane de sticle. De la inceputul acestui an, jucatorii din piata s-au aflat intr-o morisca a achizitiilor. Tonul pe piata a fost dat de gigantul german Henkell&Soehlein care a achizitionat pentru 11,2 milioane de dolari liderul pietei autohtone - Asteste Production producatorul spumantului Angelli - de la un grup de investitori italieni din care o parte s-au reorientat ulterior catre producatorul de vinuri Vinarte, detinut la randul sau de un investitor italian, Fabio Albisetti.
Pasul urmator a fost facut de Schloss&Wachenheim din Germania actionarul majoritar al unui alt producator de vinuri Karom Drinks care a preluat in urma cu cateva luni pentru aproape 1 milioan de euro pachetul de control al unui alt producator de traditie pe piata romaneasca: Zarea Bucuresti In urma unor tranzactii successive, germanii au ajuns sa detina pachetul majoritar la Zarea Bucuresti.
Ultima tranzactie a fost facuta de un producator local de bauturi spirtoase - Indagrara Arad - care pentru putin peste 500.000 de euro a preluat pachetul majoritar de actiuni al unui alt producator de spumante: Spumante Silvania, ale carui incercari anterioare de privatizare au esuat.
Piata este dominata de Angelli cu o cota de piata de 45%, urmata indeaproape de Karom Drinks cu 26%. Pe urmatoarele locuri se afla Panciu, Jidvei, Cramele Prahova si Spumante Silvania.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO