Companii

TENDINŢE ÎN BUSINESS. Cum arată viitorul comerţului? Unii dintre marii retaileri online fac paşi către magazine fizice în căutarea clienţilor care preferă să iasă la cumpărături

Pentru multe magazine mixul online-offline ar trebui să fie varianta câştigătoare.

Pentru multe magazine mixul online-offline ar trebui să fie varianta câştigătoare.

Autor: Cristina Roşca

16.09.2022, 17:00 952

♦ Grupul polonez CCC, unul dintre cei mai importanţi jucători din retailul local de încălţăminte după cifra de afaceri, deschide în centrul comercial Mega Mall un magazin offline pentru brandurile sale pur online - epantofi.ro şi Modivo ♦ Şi retailerul online Answear se uită către segmentul offline, în 2023 urmând să deschidă primele magazine fizice ♦ Cele două exemple sunt doar cele mai recente, un model omnichannel fiind implementat şi de alte nume mari, locale (eMAG) sau internaţionale (Amazon, prin diverse divizii) în ultimii ani ♦ De regulă, lucrurile merg în sens invers, dinspre magazine fizice spre virtuale.

Comerţul online, fie că e vorba de cel alimentar, de modă sau de electro-IT, a fost în timpul pandemiei de COVID-19 câş­ti­gătorul suprem, acest seg­ment postând creşteri anuale de 30-40%. În cazul pieţelor subdezvoltate, care porneau de la o bază mică, cum e cea a comerţului alimentar virtual, creşterile au sărit în unele luni chiar şi de 100%.

Astfel, au existat voci care au susţinut în 2020 şi 2021 că viitorul comerţului va fi pur online. În 2022 însă, după ridicarea res­tric­ţiilor legate de pandemie, oamenii au re­ve­nit la obiceiurile lor de consum an­te­ri­oa­re şi astfel s-au întors în malluri sau în maga­zinele stradale pentru shopping. Ce este intere­sant este că după ei au venit sau vor veni şi jucătorii care anterior aveau opera­ţiuni pur online.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO