Companii

Top Gel face 95% din vânzări în magazinele mici

Top Gel face 95% din vânzări în magazinele mici
06.07.2010, 23:13 344

Top Gel, unul dintre cei mai mari trei producători locali deîngheţată, mizează în acest an pe afaceri de circa 15 mil. euro,din care 95% vor veni din vânzările în magazinele mici din comerţultradiţional.

"Scenariul optimist pentru noi în 2010 este menţinereaafacerilor la nivelul de anul trecut, când am înregistrat vânzăride îngheţată de 62 mil. lei (14,6) euro. În zilele caniculare diniunie am lucrat la capacitatea maximă, dar piaţa are nevoie detemperaturi de peste 27 de grade Celsius timp de cel puţin 30-40 dezile pentru a compensa scăderile de consum din aprilie-mai", adeclarat Adriean Asan, directorul general al Top Gel.

El vede posibilă şi o creştere a vânzărilor companiei de maximum5-10% în acest an faţă de 2009 dacă vremea va favoriza consumul deîngheţată.

Producătorul, care deţine o fabrică în comuna Cârcea (lângăCraiova) inaugurată în 2007, a intrat în acest an în sistemulmărcilor private ale retailerilor printr-un parteneriat cu un lanţinternaţional de magazine. Asan nu a vrut să comunice numeleretailerului, însă a precizat că Top Gel se va concentra încontinuare pe vânzările realizate în magazinele mici, care lanivelul pieţei reprezintă circa 80%-85% din businessul unuiproducător de îngheţată.

Se promovează doar în magazine

"Comerţul tradiţional ne aduce 95% din cifra de afaceri, iar lafinele anului această pondere nu va coborî probabil sub 93%-94%", amai spus directorul Top Gel.

În fabrica de îngheţată de la Cârcea lucrează în vârf de sezoncirca 210 oameni. Anul trecut, compania a renunţat la un proiect deinvestiţii în producţie, pentru care obţinuse o finanţare de 2 mil.euro de la UE prin fonduri structurale.

Proiectul urma să-i permită intrarea pe un segment complementarîngheţatei prin lansarea unor categorii noi de produse. Top Geleste deţinut de doi oameni de afaceri din Craiova, Petre Popa siRobert Iriza, şi a raportat anul trecut vânzări de 14,6 mil. euro,pe o piaţă estimată la 100-150 mil. euro.

Asan a mai precizat că Top Gel nu şi-a bugetat investiţii înpromovarea pe TV în acest an, mizând doar pe campaniile la punctelede vânzare şi pe promoţii.

Ce schimbări aduce 2010

2010 se anunţă a fi al doilea an în care producătorii cuacţionariat românesc rămân în urma competitorilor de talieinternaţională, ca ofensivă pe piaţă: atât Unilever (Algida,Napoca), cât şi Nestlé Ice Cream au demarat deja campanii depromovare pe TV, având bugete de comunicare cu mult peste sumelepuse la bătaie de cei mai mari jucători cu acţionariat românesc:Betty Ice, Top Gel, Kubo Ice Cream sau Alpin. Cu toate acestea,este de aşteptat ca piaţa îngheţatei să rămână şi în 2010 înmâinile antreprenorilor, ţinând cont că anul trecut aceştia au avuto cotă cumulată de peste 60%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO