Cele mai mari zece companii din domeniul bricolajului şi al distribuţiei de materiale de construcţii prezente în România au realizat împreună o cifră de afaceri de 14,6 miliarde de lei în 2019, rezultat în creştere cu 15% comparativ cu anul precedent, arată datele centralizate de ZF.
Lider incontestabil a rămas şi anul trecut Dedeman, de altfel cea mai mare companie antreprenorială din România, cu un business de peste 8 miliarde de lei. Îi urmează în top trei companii ale căror afaceri sar de 1 miliard de lei - Arabesque, Leroy Merlin şi Brico Dépôt. Cele zece nume incluse în analiză aveau împreună aproape 18.000 de angajaţi anul trecut.
Retailul şi distribuţia de materiale de construcţii reprezintă o industrie de circa 4 miliarde de euro (aproape 20 mld. lei), care continuă să crească. În prima parte a acestui an, piaţa a fost susţinută în special de oamenii care au lucrat de acasă şi astfel au avut mai mult timp să dedice bricolajului.