Spaniolii de la Inditex, suedezii de la H&M şi olandezii de la C&A domină piaţa locală de modă, unde au făcut anul trecut afaceri de circa 2,3 miliarde de lei, respectiv peste jumătate de miliard de euro.
Cei trei controlează astfel 15% din piaţa de îmbrăcăminte şi încălţăminte, evaluată la 3,3 mld. euro anul trecut.
În umbra celor trei mari s-au dezvoltat în ultimele două decenii alte peste 100 de branduri de modă - locale şi internaţionale - însă la nivel de business toate rămân în umbra ocupanţilor primelor trei poziţii.
Piaţa de îmbrăcăminte este dominată clar de brandurile străine, care fac legea pe o piaţă de 2,3 miliarde de euro anual, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.
„Românii sunt pasionaţi de modă şi spre deosebire de cehi şi polonezi sunt mai dispuşi să cheltuiască bani pe haine“, spunea acum circa un an Ralf Wein, directorul H&M în regiune, în singurul interviu acordat presei locale.
România este de altfel considerată o piaţă-cheie pentru toţi marii jucători din industria modei, deşi salariul mediu este de doar 400 de euro - printre cele mai mici din Europa.
Executivii marilor branduri de modă spun însă că pe piaţa locală consumatorii sunt mai dispuşi să investească în haine în comparaţie cu Cehia sau Polonia, deşi salariul este la jumătate.