Companii

Walmark ataca nise de piata cu cresteri de 90% anual

17.04.2008, 20:53 50

Compania ceha Walmark, cel mai mare jucator de pe piata locala de suplimente nutritive, si-a bugetat pentru 2008 o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro, in crestere cu 25% comparativ cu anul trecut.
"Cresterea pietei si a portofoliului de produse ne-au adus anul trecut o cifra de afaceri de 16 milioane de euro, iar pentru acest an mizam pe o crestere de 25-30%. Am lansat anul trecut sase branduri noi, iar anul acesta vom mai aduce patru-cinci produse", a spus Catalin Vicol, marketing manager al Walmark Romania.
Compania a intrat si pe piata suplimentelor nutritive destinate femeilor insarcinate cu produsul Pregnium pentru care mizeaza pe o cota de 10%, pe o piata care are un ritm de crestere anual de 90%. "Piata suplimentelor nutritive destinate femeilor insarcinate a fost evaluata anul trecut la 4 milioane de euro si inregistreaza anual un ritm de crestere de 90%. Mizam anul acesta pe o cota piata pentru acest produs de aproximativ 10%" , a spus Catalin Vicol.
Principalii competitori ai Walmark pe piata suplimentelor nutritive destinate femeilor insarcinate sunt Bayer Schering Pharma Romania, parte a grupului Bayer, care detine o cota de 70% si compania Whyte. Walmark este lider pe piata locala de suplimente nutritive, evaluata la 60 milioane de euro, cu o cota de 20%. Anul trecut, cele mai bine vandute produse ale companiei au fost multivitaminele. In Romania, consumul de suplimente alimentare este relativ scazut comparativ cu cel pe plan international, unde piata suplimentelor alimentare este una foarte dezvoltata. "Ne situam printre tarile cu cel mai scazut consum de suplimente alimentare. Tari precum Italia, Spania au un consum de zece ori mai ridicat decat al nostru, iar cehii de patru ori mai mult", a mentionat Vicol.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO