Companii

ZF Live. Iulian Bărbuceanu, autorul Atlasului Vinului Românesc: M-a surprins cât de mulţi producători mici există. Sunt producători care au doar unu-două hectare şi care se străduiesc să fie vizibili

Autor: Alina-Elena Vasiliu

10.11.2022, 19:20 312

O hartă completă a etichetelor de vi­nuri româneşti, dar şi o colecţie a tutu­ror producătorilor, evenimen­telor, vinuri­lor, posibilităţilor de turism din Româ­nia - este ceea ce şi-a propus să reali­zeze Iulian Bărbuceanu prin proiectul Atlasul Vinului Românesc.

„Am vrut să pun într-un singur loc in­­formaţii cu şi despre specialişti, astfel încât oricine să găsească informaţiile de care are ne­voie despre piaţa vinului, fără să mai ca­u­te mult pe internet. Am structurat proiec­tul pe mai multe categorii - producători, vi­nuri, enotu­rism, evenimente, specialiştii şi profesioniştii din industrie, wine baruri“, a spus Iulian Băr­buceanu, autorul Atlasului Vinului Românesc, la emisiunea online de business ZF Live.

Momentan, proiectul are o prezenţă online, printr-o platformă cu informaţii care sunt actualizate în fiecare zi. Autorul ia însă în calcul şi un suport cartografic pentru spe­cialişti, cercetători, experţi din crame.

„Încă de la început ştiam că este vorba despre un sector foarte dinamic, eram pregă­tit pentru asta. M-a surprins însă cât de mulţi producători mici există şi câte eforturi fac ca să iasă în faţă. Sunt producători care au doar unu-două hectare şi care se străduiesc să fie vizibili, asta m-a impresionat cel mai mult.“

Pe rafturile magazinelor se găsesc destul de greu etichete ale unor crame mici, spune Iulian Bărbuceanu, însă pe harta de pe site-ul Atlasu­lui Vinului Românesc, utilizatorii pot identifica foarte uşor aceşti mici producători. Acolo este dis­ponibilă eticheta direct pe parcelă, cu posi­bilitatea de trasabilitate până la rândul de vie.

„Un obiectiv al meu este să pun toate etichetele româneşti pe o hartă care să prezinte arealele de provenienţă. Deocamdată, am adăugat 14 etichete în platformă, oferind posibilitatea de a alege vinuri direct din hartă. Platforma nu vinde, ci trimite vizitatorul la magazinul online al producătorului.“

Una dintre constatările autorului acestui atlas în urmă cercetării sale este că enoturismul se dezvoltă foarte puternic şi are perspective bune şi de aici încolo.

„Dacă la începutul anului, erau doar câteva zeci de crame înscrise în circuitul enoturistic, acum văd că apar tot mai multe proiecte de profil. Cred că, din ce în ce mai repede, se va schimba peisajul turismului viticol.“

Totodată, el mai spune că a remarcat că încep să fie tot mai multe evenimente wine-related, de calitate din ce în ce mai bună.

Pasiunea şi interesul lui Iulian Bărbuceanu pentru industria vinului vin din copilăria lui, petrecută în comuna Ceptura din judeţul Prahova, o zonă cunoscută pentru potenţialul viticol. A urmat Facultatea de Geografie la Cluj-Napoca, iar apoi a revenit în zona Dealu Mare, activând ca ghid turistic. Se ocupa, totodată, de administrarea unei case de oaspeţi a familiei, iar pentru a o pune la punct, a început să confecţioneze diferite obiecte de decor din doagele butoaielor. De aici, s-a născut un business, un atelier de tâmplărie, a cărui activitate se află în prezent în pauză, focusul lui Iulian fiind pe proiectul ce implică domeniul vinului.

„Anul trecut, în decembrie, am început să caut date pentru realizarea unei hărţi. De atunci până în prezent, am găsit aproape 300 de producători, i-am contactat, m-am asigurat că sunt activi, am încercat să pun informaţiile într-o formă care să nu fie greu de înţeles şi aşa a rezultat Atlasul Vinului Românesc.“

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO