Eveniment

Business MAGAZIN. Care este viitorul muncii, cât va rămâne uman, cât va însemna digitalul? Costin Tudor, Undelucrăm: Oricât am tehnologiza, zona de empatie va rămâne”

Relaţiile dintre angajat şi angajator se schimbă, piaţa muncii este într-un proces continuu de transformare, iar partea umană şi cea digitală trebuie incluse în egală măsură în acest proces. În plus, atât angajaţii cât şi companiile trebuie să se adapteze continuu la noile condiţii ale pieţei şi să dea dovadă de flexibilitate pentru a rămâne pe linia de plutire în această perioadă. Sunt doar câteva dintre concluziile conferinţei HR Trends 2023. Ce alte trenduri au ieşit la iveală în cadrul evenimentului?

 

Viitorul va fi uman şi digital. Cele două nu trebuie să se excludă, trebuie să învăţăm să ne folosim de tehnologie pentru ca noi să fim mai buni şi să avem mai mult timp. Cred că trebuie să continuăm să fim flexibili şi să ne adaptăm la ceea ce vine în continuare”, a spus Mihaela Petruţ, product owner HCM la TotalSoft, unul dintre cei mai importanţi furnizori de sisteme informatice de business (ERP, HCM, CRM, DM şi BI) din Europa de Est şi Centrală, în cadrul conferinţei HR Trends 2023: „Noul angajat, noul angajator. Cum ne adaptăm la transformarea pieţei muncii”, organizată de Ziarul Financiar cu sprijinul Vodafone, ING Bank, Altex, Creasoft, NN România, NNDKP, Regina Maria, Colorful.Hr, Signal Iduna, Sphera, Teleferic, RTC, Complice.ro şi TotalSoft.

De asemenea, Mihaela Petruţ crede că tehnologia câştigă timp pentru oamenii din companii. Spre exemplu, o platformă de HR ajută compania în tot procesul de recrutare, ajută la evaluarea oamenilor, la luarea de decizii bazate pe informaţii şi date, cât şi să introducă omul în baza de date, să semneze contractul, proces prin care se reduce şi timpul de muncă al omului de HR.

„Pe de altă parte, este candidatul. Tehnologia ne dă posibilitatea să oferim experienţe, să simplificăm modul în care candidatul interacţionează cu compania. Ne ajută tehnologia, ca lider, ne dă posibilitatea să avem totul la îndemână, să văd informaţii care mă ajută în luarea de decizii, iar ca angajat am, la fel, totul la îndemână. Un instrument ajută mult pe zona de retenţie pentru că poţi să îţi gestionezi partea de soft skills, să ştii cum stai cu fiecare angajat în parte, ca manager ai informaţia la îndemână”, completează reprezentanta TotalSoft.

Potrivit ei, un alt element extrem de important pentru companii este flexibilitatea. „Lucrul de acasă este important – cred că din punctul de vedere al angajatorului trebuie să dăm dovadă de flexibilitate. Noi avem oameni în companie care au făcut facultatea remote, au muncit până acum remote, au făcut şi masteratul remote, iar acum dacă sunt forţaţi să vină la muncă, sunt scoşi din «normalul» lor, deci trebuie să dăm dovadă de flexibilitate”, a completat Mihaela Petruţ.

Business MAGAZIN. Care este viitorul muncii, cât va rămâne uman, cât va însemna digitalul? Costin Tudor, Undelucrăm: Oricât am tehnologiza, zona de empatie va rămâne”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO