Eveniment

Business Magazin. Cum a ajuns Ciprian Zamfirescu, un statistician, să investească pe bursă: Prima dată am vrut să renunţ după doar 6 luni, când am văzut că înregistrasem pierderi. În ce investeşte el acum

Ciprian Zamfirescu: „Pentru a fi interesantă, o companie trebuie să ofere dividende acţionarilor ei. Asta dovedeşte că are o activitate constant profitabilă şi că este un brand puternic.”

Autor: Tibi Oprea

20.08.2023, 14:00 1189

Investitori mici şi mari, profesionişti şi debutanţi deopotrivă, care activează în domenii dintre cele mai diverse, pun pe tapet strategii de investiţii şi lecţii învăţate în timp pentru a întări zicala „bursa este pentru toţi” şi a mări rândurile investitorilor din piaţa locală. Toate sfaturile sunt adunate în seria de materiale „Profil de investitor” găzduită de Business MAGAZIN.


Pasionat de analiza statistică a datelor şi implicat de 25 de ani în cercetarea de marketing, Ciprian Zamfirescu a găsit un al doilea domeniu în care să-şi aplice metodele statistice, cel al pieţei de capital. Nu ia nicio decizie de investiţii fără să facă o analiză complexă înainte şi spune că „fără pasiune nu am putea fi decât mediocri”.

 

„Am început să investesc în 2014, pentru diversificare, dar mai mult din curiozitate. Eram interesat să aflu mai multe despre acest domeniu, pe care-l percepeam atunci ca fiind despre analiză, strategie şi managementul riscului”, povesteşte Ciprian Zamfirescu, 48 de ani, de profesie statistician.

Ciprian este din Bucureşti, unde a finalizat studiile Facultăţii de Cibernetică, Statistică şi Informatică Economică din cadrul Academiei de Studii Economice. De 25 de ani activează în domeniul cercetării de marketing. La început a lucrat în companii multinaţionale precum GfK şi Synovate, iar din 2016 este partener alături de Cristian Ştefănescu la Institutul de Marketing MIA.

„Întotdeauna am fost pasionat de analiza statistică a datelor, de a descoperi diverse metode prin care informaţiile culese în studiile de piaţă sunt transformate în insighturi de valoare şi mai apoi în decizii de business”, spune acesta.

Specialistul a avut şi o serie de realizări profesionale, cum ar fi locul trei la Aegis Award, un premiu internaţional pentru cel mai inovativ proiect de segmentare, acreditare pentru studii de segmentare motivaţională Censydiam, acreditare pentru studii de satisfacţie Symmetrics sau locul 1 în simularea de marketing strategic Markstrat.

Pentru Ciprian, activitatea de zi cu zi, adică cercetarea de marketing, este full-time, iar activitatea de investiţii este part-time, deşi îi acordă atenţie în mod constant. „Dacă mă deconectez mai mult de câteva zile de la a citi informaţii despre piaţa bursieră simt că-mi lipseşte ceva şi trebuie să recuperez”, mărturiseşte el.

Ambele activităţi au şi puncte comune. În cercetarea de marketing foloseşte des analiza datelor pentru a extrage informaţii valoroase pentru clienţii MIA Marketing, iar în domeniul investiţiilor analizează evoluţii şi corelează diverşi indicatori pentru a identifica eventuale oportunităţi. În puţinul timp rămas liber se bucură de pasiunea pentru alergare. „Pasiunea este poate cea mai importantă trăsătură, în orice activitate. Fără pasiune nu am putea fi decât mediocri”, consideră Ciprian Zamfirescu.

Prima dată el a investit aproximativ 3.000 de euro, în fonduri mutuale. Despre Bursa de Valori Bucureşti ştia foarte puţine, iar fondurile mutuale păreau atunci alegerea cea mai simplă, pentru că nu el, ci altcineva se ocupa de portofoliul de acţiuni. Şi da, au fost şi perioade când a pierdut câteva mii de euro.

Cum a ajuns Ciprian Zamfirescu, un statistician, să investească pe bursă: Prima dată am vrut să renunţ după doar 6 luni, când am văzut că înregistrasem pierderi. În ce investeşte el acum

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO