Eveniment

Business MAGAZIN. Cum a ajuns Sorin Soroceanu Head of Sales & Marketing la Agrana, după ce şi-a început cariera ca marinar

Autor: Andra Stroe

26.05.2024, 18:00 120

„La începutul carierei mele, cineva mi-a spus că dacă voi prinde gustul, nu voi mai ieşi din acest domeniu. Două decenii mai târziu, pot să recunosc că a avut dreptate. Sunt parte din AGRANA România de peste 20 de ani. Am evoluat lucrând şi urmărind o piaţă în continuă dezvoltare, iar asta mi-a oferit suficientă energie pentru a rămâne pe acest drum chiar şi când am întâmpinat provocări”, povesteşte Sorin SOROCEANU, Head of Sales & Marketing, Agrana. Ce principii a urmat în cei peste 20 de ani de activitate în companie şi cum a gestionat creşterea businessului, care, cu doar două branduri în portofoliu, se apropie de venituri de 1 miliard de lei?

Am făcut parte din ultima generaţie care a primit repartiţie, în 1990, am fost marinar pentru  aproape trei ani, timp în care am urmat facultatea la fără frecvenţă. În 1995 am absolvit studii de Management în Turism şi imediat după m-am angajat în vânzări. În 2025, voi sărbători 30 de ani de activitate în domeniul vânzărilor. La Agrana România am început să lucrez ca director de vânzări la fabrica Danubiana din Roman, iar după doi ani am preluat şi activităţile de marketing ale companiei, în plus faţă de proiectele speciale de vânzări”, îşi descrie Sorin Soroceanu parcursul profesional.

Potrivit lui, piaţa zahărului este atât de dinamică şi de provocatoare încât nu a ajuns să se plictisească niciodată în cele două decenii de când activează în acest domeniu. „Niciun an nu a semănat cu altul, mereu apar schimbări în cerere, în ofertă, exporturi, regulamente şi legislaţie, iar rezultatele diferă în funcţie de toate acestea. Dar am reuşit să le depăşesc de fiecare dată şi am avansat constant în carieră, având diverse responsabilităţi în cele cinci roluri diferite pe care le-am ocupat”, adaugă Soroceanu, care reprezintă o companie ajunsă anul trecut la 25 de ani de activitate şi venituri de 840 de milioane de lei în 2022, cu cele două branduri din portofoliu, Mărgăritar şi Coroniţa.

Business MAGAZIN. Cum a ajuns Sorin Soroceanu Head of Sales & Marketing la Agrana, după ce şi-a început cariera ca marinar

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24