Eveniment

Cercetarile continua in cazul Dabela - RADET

09.12.2002, 00:00 36

Cercetarile in cel mai spectaculos caz de coruptie, avand in vedere faptul ca au fost arestati un ofiter SRI si directorul general al RADET, vor continua in zilele urmatoare pentru a se determina exact rolul pe care l-a jucat fiecare dintre cei implicati.
Filmul evenimentelor este in opinia anchetatorilor urmatorul: ofiterul SRI a primit de mai multe ori, de la repezentantii companiei germane PRS Rohrsanierung GMBH, o suma totala de 150.000 de euro, pretinzand ca va da banii unor persoane din conducerea RADET pentru a acorda facilitati la incheierea si derularea unor contracte in valoare de peste 20 milioane de marci germane. Banii ar fi fost trimisi prin intermediul lui Marian Fatu, administrator al sociatii comerciale Mar-Flor SRL Bucuresti, acum aflat si el in arest. Procurorii sustin ca, o parte din bani a ajuns la Dabela pentru a acorda facilitati la incheierea contractelor economice cu societatea germana.
Valentin Carali a declarat ca i-ar fi dat in cateva randuri o suma in valuta directorului RADET, Gheorghe Dabela, dar acesta a respins acuzatiile si a sustinut in fata anchetatorilor ca este nevinovat. Cu toate acestea, surse judiciare spun ca procurorii au gasit in biroul lui Dabela si la domiciliul acestuia multe bijuterii din aur si o importanta suma in valuta, confiscata de anchetatorii.
Un reprezentant al companiei germane PRS Rohrsanierung GMBH a fost audiat de anchetatori, dar a refuzat sa dea detalii privind discutia cu procurorii. In cadrul anchetei a mai fost audiat si Ioan Fatu, seful Departamentul Energie din cadrul Ministerului Industriei.
Surse din cadrul administratiei locale din Bucuresti au declarat pentru Mediafax ca contractul cu firma germana a fost semnat in toamna anului 1998 si a intrat in vigoare in ianuarie 1999, iar intelegerea prevedea reabilitarea conductelor magistrale ale RADET, printr-un sistem care nu necesita sapaturi in asfalt, fiind folosit un robot peformant, care era introdus in conducta si care detecta si remedia eventualele avarii.
Potrivit surselor citate, contractul a fost incheiat fara licitatie. Doar jumatate din intelegere s-a derulat insa, si anume pana in momentul in care Primaria Capitalei a invocat, la sfarsitul lui 1999, intrarea in incapacitate de plata, dupa ce conturile sale au fost blocate.
Conducerea RADET Bucuresti a fost de mai multe ori, in ultimii ani, tinta unor acuzatii si scandaluri financiare, cea mai recenta disputa fiind legata de programul de contorizare a scarilor de bloc din Capitala. Pana acum, la adresa conducerii RADET au fost lansate diferite acuzatii, numele directorilor fiind vehiculate in contextul mai multor scandaluri financiare si al unor activitati la limita legii, atat legate de investitii, cat si in domeniul proiectarii. Potrivit atributiilor pe care le are prin lege, RADET administreaza 2.000 de kilometri de cale dubla de conducte, fiind cea mai mare retea de acest fel din Europa.
Dabela a fost timp de 12 ani director general al RADET, el inlocuindu-l pe Virgil Ramba, in prezent secretar general al aceleiasi institutii. Ramba este cel care a preluat relatiile institutiei cu exteriorul dupa arestarea lui Dabela.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels