Eveniment

Compania de autostrăzi modernizează drumul spre centrul de testare şi proiectare al Renault de la Titu

Starea infrastructurii a fost mereu un motiv de dispută şi permanentă negociere între statul român şi Dacia Renault, cel mai mare exportator al României. Compania s-a plâns mereu că starea proastă a drumrilor îi aduce pierderi şi costuri suplimentare pentru maşinile pe care le trimite la export. Mediafax Foto

Starea infrastructurii a fost mereu un motiv de dispută şi permanentă negociere între statul român şi Dacia Renault, cel mai mare exportator al României. Compania s-a plâns mereu că starea proastă a drumrilor îi aduce pierderi şi costuri suplimentare pentru maşinile pe care le trimite la export. Mediafax Foto

Autor: Bogdan Alecu

05.08.2014, 00:06 1627

La şapte ani de când statul român şi-a luat anga­jamentul de a moderniza infrastructura către Titu şi la patru ani de când Renault a inaugurat acolo al doilea cel mai mare centru al său de testare şi proiectare, guvernul a decis să înceapă operaţiunile de lărgire de la două la patru benzi de rulare şi mo­der­nizare a drumului ce duce spre centru.

„Guvernul României a aprobat prin hotărâre de gu­vern, în cadrul şedinţei din data de 31 iulie, declan­şa­rea procedurilor de expropriere a imobilelor pro­prietate privată care constituie coridorul de ex­pro­priere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Lărgire la 4 benzi DN7, Bâldana-Titu, km 30 – km 52“, se arată într-un comunicat al guvernului.

Lărgirea DN7 la patru benzi de la Bâldana la Titu este unul dintre angajamentele luate de statul român prin Memorandumul semnat între Guvernul Ro­mâ­niei şi Grupul Renault în martie 2007, în vederea investiţiei într-un centru de încercări auto la Titu.

WikiZF: Profilul companiei Renault

„Modernizarea DN7 va permite o legătură mai sigură între Bucureşti şi Titu, adaptată traficului şi ne­voii de dezvoltare a zonei. Centrul Tehnic Titu este am­plasat între birourile de inginerie de la Bucureşti şi uzinele de la Mioveni, pentru a fi cât mai aproape de funcţiile conexe încercărilor  - pro­iectarea şi fabricaţia. Ca atare, dez­voltarea infrastructurii în zo­nă facilitează desfaşurarea activi­tă­ţilor curente ale RTR la Titu, prin fluxul semnificativ de per­soane şi vehicule ale sale care uti­li­zează acest drum“, au spus repre­zentanţii Direcţiei Comu­nicare a RTR.

În total, pentru exproprierea pentru lărgirea drumului guver­nul a aprobat suma de 1,2 mil. lei de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului pentru Departamentul pentru Proiecte de Infra­structură şi Investiţii Străine.

Pe de altă parte, indicatorii tehnico-economici ai aces­tei investiţii au fost aprobaţi prin hotărâre de gu­vern încă din aprilie 2009, iar în martie 2012 CNADNR se pregătea pentru demararea licitaţiei de desemnare a constructorului pentru lărgirea la patru benzi a DN7, pregătire care însă a durat doi ani.

Centrul Tehnic Titu dispune de o reţea de 32 km de piste pe care se analizează comporta­men­tul maşinilor prin simularea con­diţiilor de rulaj din lumea în­treagă: pista de viteză, pista oraş, pistele pantă, zonele de proiecţie pie­tre sub caroserie, zonele de trecere prin vaduri cu apă etc. Avantajul major al mijloa­ce­lor de încercare de la Titu este că, într-un timp foarte scurt, ele pot si­mula o utilizare intensivă, echivalentă cu mai mulţi ani la un client real.

Cele mai lungi două piste sunt cele care înconjoară în­tregul perimetru de piste. Pista de lucru are o lun­gime de 4,6 km, trei benzi de 3,5 metri lăţime. Alături de ea, cea mai lungă este pista de viteză cu două benzi şi o lungime de 4,8 km. Lucrările de construcţie a pistelor la Centrul Tehnic Titu au fost realizate în noiembrie 2009-octombrie 2011.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO