Eveniment

Dinu Bumbăcea, country managing partner PwC România: CEO din România sunt mai optimişti cu privire la creşterea economică în 2024 decât erau în 2023. Cu privire la businessul pe care îl conduc, sunt mai pesimişti

PwC CEO Survey 2024

Dinu Bumbăcea, country managing partner PwC România:...

Autor: Răzvan Botea

19.03.2024, 20:01 71

Dinu Bumbăcea, country managing partner PwC România, a prezentat la conferinţa PwC CEO Survey 2024 rezultelele sondajului cu acelaşi nume. Conform lui, CEO din România sunt mai optimişti cu privire la creşterea economică în 2024 decât erau în 2023. Cu privire la businessul pe care îl conduc, sunt mai pesimişti

Ce a spus Dinu Bumbăcea la PwC România CEO Survey 2024:

Pentru a avea rezultate pentru România trebuie să avem un număr destul de mare de respondenţi, pentru a avea această felie pentru România.

În fiecare an întrebăm liderii companiilor privind percepţia asupra economiei globale dar şi locale şi ulterior despre modul în care compania pe care o reprezintă în acest survey se încadrează în tendinţele care se resimt.

Nu în ultimul rând întrebăm care sunt tendinţele şi factorii care le afectează afacerea şi economia în percepţia lor. Nu o să insistăm foarte tare în comparaţia cu rezultatele la nivel global, pentru că fiecare economie are specificul ei.

Nivelul de încredere în economia din România în următoarele 12 luni este mai mare cu câteva puncte procentuale faţă de sondajul de anul trecut, a urcat la 37%, faţă de 26%. Este mai mare decât nivelul de încredere al respondenţilor din România privind economia globală, poate cunoscând mai bine piaţa în care operează.

Aproape jumătate dintre respondenţi consideră că economia nu va merge la fel de bine ca în anii precedenţi. Este clar că nivelul de optimism creşte. România are un context macroeconomic care este uşor mai puţin optimist decât majoritatea ţărilor din UE şi faţă de alte ţări cu potenţial din ECE.

Cu toate acestea, şi trendul este la fel de important ca şi rezultatul în sine. Perspectiva CEO privind companiile pe care le reprezintă este însă în scădere faţă de anul precedent. 37 şi respectiv 39% dintre respondenţi sunt încrezători sau extrem de încrezători că businessurile pe care le reprezintă vor performa mai bine decât în perioada precedentă.