♦ În 2004, în sectorul de informaţii şi comunicaţii lucrau 84.800 de angajaţi, iar la finalul anului 2023 numărul lor ajunsese la 240.500. „Automatizarea şi digitalizarea au fost două aspecte cheie care au definit evoluţia pieţei muncii. Nevoia de lucrători cu competenţe tehnice şi digitale a crescut semnificativ“ ♦ Atât în 2004, cât şi în 2023, angajaţii din informaţii şi comunicaţii câştigau dublul salariului mediu net pe economie ♦ „Avansul tehnologic stimulează cererea pentru profesionişti în domenii cu valoare adăugată mare, cum ar fi IT, inginerie sau design de produs, conducând la o creştere a salariilor în aceste sectoare.“
Sectorul de informaţii şi comunicaţii din România a crescut puternic în ultimii 20 de ani atât în ceea ce priveşte numărul de angajaţi, cât şi în ceea ce priveşte salariile. Astfel, în perioada 2004 – 2023 numărul angajaţilor din acest sector aproape că s-a triplat, iar salariul mediu net a crescut cu 577%, după cum arată calculele ZF pe baza datelor de la Institutul Naţional de Statistică (INS).
„Automatizarea şi digitalizarea au fost două aspecte cheie care au definit evoluţia pieţei muncii în această perioadă. De exemplu, în producţie, roboţii şi maşinile cu control numeric au preluat multe dintre sarcinile repetitive şi laborioase care altădată erau efectuate manual de angajaţi. Nevoia de lucrători cu competenţe tehnice şi digitale a crescut semnificativ. Programarea, analiza de date, cunoştinţele de securitate cibernetică şi competenţele în domeniul tehnologiei informaţiei au devenit din ce în ce mai importante în multe domenii de activitate“, a spus Oana Popescu, managing director, Humangest Group, într-un răspuns pentru realizarea Anuarului ZF şi Deloitte Top 1.000 cele mai mari companii din România.