Eveniment

MOL Romania analizeaza profitabilitatea statiilor si taie petrecerea de Craciun

19.11.2008, 20:55 38

MOL Romania, filiala locala a grupului petrolier ungar MOL, spune ca va analiza in urmatoarele doua luni profitabilitatea fiecarei statii din reteaua de 131 de benzinarii pe care o detine pentru a putea lua un pachet de masuri in vederea eficientizarii activitatii pe fondul crizei internationale.

In functie de rezultatele acestei analize, va fi revizuit si bugetul pentru anul viitor, reprezentantii companiei spunand ca nu cred ca se va ajunge la inchiderea unitatilor neperformante.
"Avem doua masuri pe care le vom lua in contextul financiar actual. Pe de o parte, ne uitam la toate statiile sa vedem cum merg, pentru ca nu toate sunt profitabile sau nu toate sunt atat de profitabile, cum ar trebui sa fie. Nu cred ca dupa aceste doua luni de analiza vom ajunge sa inchidem anumite unitati, pentru ca vom gasi solutii de imbunatatire a benzinariilor care nu merg prea bine. Al doilea set de masuri vizeaza analiza costurilor biroului central, costuri care pornesc de la salariile angajatilor pana la factura la lumina", a declarat Zsolt Szalay, country chairman al MOL Romania.
El spune ca nu crede ca anul viitor vor fi blocate salariile si ca este mai bine ca toate companiile sa-si protejeze angajatii si nu sa-i supuna unor procese de restructurare semnificative.
"Toata lumea se gandeste sa taie din costuri si primele care se duc sunt cele din comunicare si training, restul fiind un proces foarte complex", a mai precizat reprezentantul MOL Romania. Potrivit acestuia, compania a renuntat la organizarea petrecerii de Craciun, ca o prima masura de taiere a costurilor.
Szalay spune ca anul acesta compania isi va atinge obiectivele financiare propuse, iar pentru anul viitor estimeaza o crestere a volumelor vandute in ritmul pietei, care spune el ca va avea o crestere de o singura cifra. Potrivit jucatorilor din piata, anul viitor vanzarile de carburanti vor creste cu maxim 5%, in conditiile in care anul acesta vanzarile au crescut cu 10%.
Oficialul MOL Romania a mai precizat ca una dintre cele mai dinamice zone in ceea ce priveste vanzarile este regiunea Moldovei.
"La nivel de companie, vanzarile catre clientii corporate ne-au crescut cu 7%, in Moldova au crescut mai mult decat dublu. Vanzarile din magazinele din benzinarii au crescut in primele noua luni cu circa 8%, in Moldova procentajul a fost din nou dublu. Acolo piata de retail este complet diferita fata de celelalte zone ale tarii, lucru care avantajeaza vanzarile de produse din magazinele din benzinarii", explica Szalay.
MOL a deschis saptamana trecuta statia cu numarul 131 la Iasi, iar in urmatoarele trei luni va mai deschide o statie tot in regiunea Moldovei.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO