Eveniment

Radu Ionescu, firma de avocatură Ionescu şi Sava: Care va fi impactul tehnologiei asupra serviciilor juridice? Pe Internet, oamenii nu doar vor căuta, ci vor şi găsi soluţii pentru problemele legale pe care le au

Radu Ionescu, firma de avocatură Ionescu şi Sava: Care va fi impactul tehnologiei asupra serviciilor juridice? Pe Internet, oamenii nu doar vor căuta, ci vor şi găsi soluţii pentru problemele legale pe care le au

Internetul şi accesul la informaţie vor schimba dramatic modul în care firmele de avocatură din lume îşi vor desfăşura activitatea în continuare, susţine Alianţa Avocaţilor de Business (ABL), organizaţie care reuneşte avocaţi din toată lumea.

De la modul de organizare a conferinţelor, care se mută din mediul fizic în cel online, la alternativele de stocare a bazelor de date folosite pentru încheierea tranzacţiilor, soluţiile virtuale vor deveni competitori tot mai puternici pentru cele clasice.

„Dacă înainte petreceai ore sau zile întregi pentru a face cercetări, pentru a căuta informaţii, acum timpul s-a redus la câteva minute sau zeci de minute. Oamenii nu doar caută, ci şi găsesc soluţii pentru problemele legale pe care le au. Nu ar trebui să fim speriaţi de tehnologie, ci să fim conştienţi că ea există”, spune Radu Ionescu, managing partner în cadrul casei de avocatură Ionescu şi Sava, organizatorul conferinţei anuale ABL la Bucureşti.

Modul de înfiinţare a unei firme sau probleme juridice juridice simple sunt disponibile pe Internet în mod gratuit, iar mulţi avocaţi se întreabă care vor fi serviciile cu valoare adăugată pe care ar trebui să le ofere astfel încât să fie plătiţi.

„Tehnologia şi inovaţiile pe care le aduce va avea un impact semnificativ şi în perioada următoare asupra modului în care se face business în ţările din estul Europei, şi nu numai”, a subliniat şi Emmanuel Moulin, preşedintele alianţei ABL.

Avocaţii din toată lumea ar putea profita de ritmul transformărilor din online pentru a se organiza în reţele care să-i ajute să funcţioneze mai bine, consideră Marius Ghenea, reprezentantul fondului de investiţii 3TS. Recent, acesta s-a implicat în tranzacţia de vânzare a retailerului online PC Garage către eMag. 3TS este unul dintre investitorii în avocatnet.ro, o platformă juridică ce câştigă teren.

„Putem să ne gândim la o reţea de avocaţi de tip Uber. E chiar mult mai simplu să concepi o astfel de reţea, pentru că, în cazul Uber e nevoie de maşini şi de alte materii prime, care nu sunt necesare într-o reţea a avocaţilor”, spune el.

Totuşi, există şi reprezentanţi ai breslei care spun că Internetul nu poate oferi toate soluţiile de care oamenii au nevoie în domeniul legal şi că în continuare interacţiunea dintre avocat şi client rămâne valabilă.

„Există multă informaţie, dar contează foarte mult cum o foloseşti. Trebuie să fii empatic, să-l înţelegi pe cel cu care vorbeşti. În plus, diferenţele culturale au şi ele o influenţă semnificativă când vorbim despre tranzacţii între ţări diferite”, precizează Daniel Smith, reprezentant al firmei Resolute Asset Management, care administrează, în numele băncilor, trei malluri cu probleme din România: Hello Shopping Park Bacău, Focşani Mall şi Liberty Center.

O soluţie care să îmbine cunoaşterea individuală a clientului şi oferta de soluţii online este, după cum spune Valentin Radu, CEO Marketizator, o platformă care încearcă să transforme traficul în vânzări.

„Pentru a obţine trafic, companiile aleg nu să se prezinte pe ele, ci să intre în contact cu clienţii. Asta se numeşte smart marketing. Se interesează ce anume vrea vizitatorul să ştie, pentru ca la următoarea lui vizită pe site să-l direcţioneze către domeniul respectiv”, spune Valentin Radu.

În discuţie se află şi tema legislaţiei comerciale, despre care unii reprezentanţi spun că ar trebui să fie unică, însă părerile sunt împărţite.

AFACERI DE LA ZERO