Eveniment

Reportaj ZF: Cum arată Aeroportul Otopeni în prima zi din era "low-cost"

Reportaj ZF: Cum arată Aeroportul Otopeni în prima zi din era "low-cost"

Foto: Bogdan Alecu

Autor: Bogdan Alecu

25.03.2012, 18:24 4631

Duminică a fost prima zi din care zborurile companiilor low-cost au fost mutate de pe Băneasa, pe Otopeni. Schimbarea se vede imediat la Băneasa - au dispărut maşinile parcate neregulamentar fie pe spaţiul verde fie pe trotoarul din apropierea aeroportului. Traficul pe DN1 este neschimbat, în continuare aglomerat, ca în oricare altă zi de duminica după-amiază.

Prima schimbare se vede cu adevărat în aeroportul Henri Coandă - dacă parcarea de la plecări era înainte cel mult un sfert ocupată, acum mai bine de jumătate din locurile de parcare erau ocupate. Fluxul de taxiuri este aproape neschimbat, cel mult două-trei - cine merge cu low-costul (unde anumite bilete costă mai puţin decât un taxi din centru - aprox. 20 de lei) preferă autobuzul expres 783 sau 780. Înăuntru, şirurile de scaune au fost desfiinţate din sala de aşteptare. În locul acestora au apărut automatele de bilete, 16 în total, care cel puţin teoretic au misiunea de a reduce cozile de la check-in. Testul adevărat al acestora va fi cel mai probabil mâine dimineaţă, acum, nici jumătate dintre acestea nefiind ocupate.

La verificare bagaje şi documente nu se observă încă nicio modificare a fluxului de pasageri, de obicei foarte lejer duminica după-amiaza. Spre comparaţie, luni dimineaţa se stă la coadă chiar şi 20 de minute înainte de verificarea bagajelor, iar odată cu introducerea low-costurilor şi suplimentarea numărului de pasageri timpul de aşteptare ar putea creşte dacă nu va fi suplimentat şi personalul aeroportului.

Cea mai mare diferenţă se observă acum pe panoul de indicare a porţilor - alături de Tarom sau Lufthansa au apărut şi zborurile Wizz Air. Iar dacă înainte pasagerii companiilor low-cost erau duşi la avion cu un autobuz vechi, acum se pot urca direct în acesta, din terminal.

Numărul de clienţi ai restaurantelor nu pare să fi crescut momentan, dar având în vedere preţurile practicate de aceştia (10 lei o apă plată la 0,5 litri) nici nu se anunţă o creştere puternică a numărului clienţilor din food-court.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO