Eveniment

SAR: Prioritatea sunt drumurile judetene si locale, nu autostrazile

03.08.2007, 20:27 20

Refacerea urgenta a retelei de drumuri judetene si locale, stoparea traficului dinspre calea ferata catre sosele si rezolvarea problemei cauzata de lipsa personalului specializat din transporturi sunt cateva masuri care ar trebui cuprinse in politica de transport din Romania, potrivit unui raport.
Potrivit raportului "Drumuri in lucru", intocmit de Societatea Academica Romana (SAR), prezentat ieri, desi sectoarele rutier si feroviar au evoluat mult in ultimii ani, se confrunta inca cu o criza care a blocat majoritatea investitiilor.
"Sunt probleme in sistem. De mai bine de un an avem mai multi bani decat putem cheltui deci undeva exista o gatuiala", a declarat, la lansarea raportului, presedintele SAR, Sorin Ionita. Raportul semnaleaza faptul ca tendintele in acest sector sunt alarmante in special din cauza incapacitatii autoritatilor publice de a dezvolta si administra infrastuctura publica de transport, lucru datorat pierderii rapide a resurselor umane si institutionale in momentul in care proiectele ar trebui sa se inmulteasca semnificativ, slabei capacitati de planificare si programare, lipsei unei viziuni strategice precum si amestecului politic important in deciziile tehnice.
"Exista boli care se cronicizeaza, cum ar fi capacitatea administrativa. E o criza de resurse umane, de specialisti. Incercam sa externalizam managementul de proiect", a declarat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT), Septimiu Buzasu.
O alta problema semnalata in raport se refera la faptul ca exista un "transfer accelerat al traficului dinspre calea ferata catre sosele", iar daca aceasta tendinta se va mentine, serviciul CFR Pasageri va ramane fara cerere solvabila inainte de anul 2020.
Secretarul de stat sustine insa ca transportul CFR din Romania si-a pastrat o cota mai mare decat in Europa, iar autoritatile se gandesc cum sa mentina aceasta cota de piata prin reducerea timpului de parcurs, asigurarea confortului si a sigurantei.
Potrivit SAR si costurile de intretinere a infrastructurii din Romania sunt mai mari decat in tarile din jur si ar putea fi reduse cu circa 40% printr-o mai buna administrare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24