Eveniment

Urmează conferinţa Franchise Connection, Bucureşti, 21 octombrie 2019. Cristian Pandel, Christian Tour: Am lansat sistemul de franciză în 2018 şi sperăm să închidem 2019 cu zece agenţii operate de parteneri

Cristian Pandel a fondat grupul Christian Tour în 1997, când piaţa agenţiilor de turism era abia la început.

Cristian Pandel a fondat grupul Christian Tour în 1997, când piaţa agenţiilor de turism era abia la început.

Autor: Cristina Roşca

27.09.2019, 09:14 525

♦ Grupul deţine 12 agenţii de turism proprii în Bucureşti şi 34 în ţară, la care se adaugă echipa care se ocupă de vânzările online şi care se află în sediul central al Christian Tour din Piaţa Charles de Gaulle din Bucureşti ♦ Expansiunea companiei va continua atât cu agenţii proprii, cât şi cu francize.

„Prin politica de extindere, avem în vedere acoperirea tuturor regiunilor ţării, din Baia Mare şi Satu Mare până la Constanţa, şi din Bacău până la Arad. În marile oraşe, precum Cluj-Napoca, Iaşi sau Oradea, suntem prezenţi cu mai multe sedii“, spune Cristian Pandel, fondatorul Christian Tour.

Anul trecut, Christian Tour a deschis cinci sedii noi, iar în 2019 grupul şi-a întărit prezenţa în alte câteva oraşe pe care le consideră strategice prin deschiderea unor sedii proprii. Astfel, a adăugat încă şase agenţii noi în oraşe precum Drobeta-Turnu Severin, Sibiu sau Cluj, continuând astfel politica de extindere în ţară.

Urmează conferinţa Franchise Connection! Vrei sa investeşti într-o franciză? Acum poţi să afli care este oferta de pe piaţă!

„Nu am închis nicio agenţie. Separat de cifrele anterioare, care se referă strict la agenţiile proprii Christian Tour, numărăm încă şapte sedii care funcţionează în regim de franciză.“ Este vorba despre agenţiile Christian Tour din Lugoj, Târgu-Jiu, Sfântu Gheorghe, Miercurea-Ciuc, Chiajna, Braşov şi Giurgiu.

„Suntem pe punctul de a deschide două noi francize, de această dată în Craio­va şi Cluj-Napoca. Ne aşteptăm să încheiem anul cu un număr de zece francize.“

Franciza Christian Tour a fost lansată în urmă cu mai puţin de un an. Anunţul oficial a fost făcut la conferinţa de spe­cialitate organizată de Ziarul Financiar împreună cu partenerii de la francize.ro.

„Principalul obiectiv pe care l-am urmărit a fost creşterea distribuţiei produselor Christian Tour. Este o muncă de producţie colosală în ceea ce numim noi “Fabrica Christian Tour“, adică partea de creare a pachetelor turistice, care implică eforturi foarte mari. Rezultatele sunt foarte bune“, spune Cristian Pandel.

El va fi prezentă ca speaker la cea de-a treia ediţie a conferinţei Franchise Connection ce va fi organizată de ZF împreună cu francize.ro pe data de 21 octombrie 2019 la Bucureşti.

„Avem încredere în produsul Christian Tour şi de aceea trebuie să fie accesibil unui număr cât mai mare de români. În acest sens, am investit şi în dezvoltarea online-ului, precum şi în zona offline, prin deschiderea unor sedii proprii şi prin franciză.“

Antreprenorul afirmă că primul lucru la care se uită atunci când evaluează un posibil partener care vrea să intre sub umbrela Christian Tour este experienţa pe care o are. Nu trebuie să fie neapărat experienţa în domeniul turismului, ci în management, vânzări sau chiar în gestionarea unei alte francize.

„Însă, dincolo de criteriile “tehnice“ pe care trebuie să le îndeplinească cineva, mai există un aspect esenţial pentru noi: să vedem în cel/cea care doreşte să se asocieze cu brandul Christian Tour că împărtăşeşte aceeaşi viziune şi aceleaşi valori.“

Mai mult, viitorul partener trebuie să deţină şi un capital de minimum 25.000 de euro de investit. Banii acoperă cheltuielile de amenajare şi dotare a agenţiei, în conformitate cu standardele Christian Tour.

„Ne dorim să creştem de la un an la altul atât ca brand, cât şi în termeni financiari şi suntem încrezători că ne vom atinge obiectivele propuse. Una dintre căile prin care credem că vom evolua este sistemul de franciză, care, în stadiul în care ne aflăm, deja ne dovedeşte că este un pariu câştigat.“

În următorii trei ani compania vrea să ajungă la un număr de 50 de francize care să funcţioneze sub umbrela Christian Tour.

„Până la finalul anului, estimăm că un număr de aproximativ 350.000 de turişti vor călători alături de agenţia Christian Tour, o creştere de aproximativ 40% faţă de anul trecut.“

În ceea ce priveşte ţara preferată de români, aceasta este, indiscutabil, Grecia. Ca destinaţie, clasamentul este condus de Antalya, care a devenit tot mai  populară pentru turiştii români.

„În zilele noastre, aproape orice român îşi permite să-şi cumpere un bilet de avion şi o cazare şi să plece undeva în vacanţă, iar pozele din diverse destinaţii care umplu reţelele de socializare ne confirmă acest lucru.“

Însă, la finalul anilor ’90, lucrurile nu stăteau deloc aşa, îşi aminteşte antreprenorul. Românii nu prea vorbeau despre vacanţe, iar călătoriile erau un vis aproape intangibil pentru mulţi români, în principal din cauza preţurilor mari. „Christian Tour a apărut în acest context, agenţia cu acelaşi nume fiind înfiinţată în 1997.“ Fondatorul este Cristian Pandel, căruia, mai târziu, i s-a alăturat fratele său mai mic, Marius.

„Astăzi, compania este prezentă atât în ţară, prin cele aproape 50 de sedii proprii şi francize, cât şi în străinătate, în Republica Moldova, Serbia, Polonia, Grecia, Turcia, Spania şi SUA.“

În 2018, compania a avut vânzări de 85 de milioane de euro, iar pentru acest an Christian Tour şi-a bugetat afaceri de 100 de milioane de euro, conform datelor oferite anterior de Cristian Pandel.

Cifrele includ preţurile pachetelor, nu doar comisionul ce rămâne agenţiei. De aceea pe site-ul Ministerului de Finanţe compania figurează cu o cifră de afaceri de 34 mil. lei, plus 20%.

Unde vede Cristian Pandel businessul în cinci ani?

„Permanent, noi trebuie să luăm în calcul factorii externi, socio-politici, pentru că turismul este un domeniu influenţat de tot ceea ce se întâmplă în afara lui. Însă, dacă lucrurile merg într-o direcţie bună, ne aşteptăm ca businessul Christian Tour să continue trendul ascendent pe care se află, să crească sănătos, organic.“ Este vizată extinderea pe pieţe din afara ţării, dar şi în România, atât prin deschiderea unor sedii noi, cât şi prin francize.