Judeţul Neamţ ocupă locul 25 în clasamentul celor mai mari judeţe după cifra de afaceri a companiilor în 2017, cu afaceri totale de 11 miliarde de lei, potrivit lucrării „Capitalul privat românesc“, realizată de ZF cu sprijinul PIAROM.
Ponderea companiilor româneşti în 2017 din judeţul Neamţ a ajuns la 80%, la acest capitol judeţul din estul ţării ocupând primele locuri în top, ceea ce înseamnă că investiţiile străine au lipsit în ultimii ani.
Într-o piaţă în care produsele româneşti revin în preferinţele consumatorilor, antreprenorii care au dezvoltat branduri puternice trebuie să urmeze trendul „made in Romania“ şi să convingă permanent clienţii. Despre cum se adaptează businessurile locale la provocările din piaţă, în contextul digitalizării, vor vorbi antreprenorii din Neamţ.
O altă temă de discuţie vizează diferenţierea în piaţă a companiilor locale în lupta cu giganţii internaţionali, care au bugete pe măsură.
Care sunt noile branduri din piaţă şi ce i-a determinat pe tinerii antreprenori să intre în lumea antreprenoriatului? Cât este investiţia în brand şi cât durează de la idee la business? La aceste întrebări vor răspunde antreprenorii din Neamţ, la evenimentul „Branduri româneşti“.
Conferinţa ajunge astfel în al optulea oraş, Piatra Neamţ, în turneul pornit de Ziarul Financiar şi Raiffeisen Bank România în căutarea brandurilor româneşti şi a poveştilor antreprenorilor locali. Evenimente asemănătoare au început în 2018 în Cluj-Napoca, după care au urmat oraşele Iaşi, Constanţa, Timişoara, Galaţi, Oradea şi Piteşti.