Eveniment

Vremuri grele pentru industria americana de retail

02.09.2004, 00:00 17



Companiile americane din industria de retail, printre care Wal-Mart Stores Inc si Kohl's Corp, ar putea inregistra in luna august cele mai reduse castiguri din vanzari in interval de 17 luni, pe fondul preturilor ridicate la energie si a cresterii lente a salariilor, care au afectat bugetul de cumparaturi de la inceput de an scolar, informeaza Bloomberg.



Vanzarile la punctele de vanzare deschise de cel putin un an au crescut probabil cu 1,5%, fata de aceeasi perioada a anului precedent, sustine Consiliul International al Centrelor Comerciale, care urmareste, in cadrul unui studiu lunar, rezultatele a 76 lanturi de magazine. O crestere sub 2% ar fi cea mai redusa din martie 2003.



Diminuarea cheltuielilor efectuate de consumatorii constienti de restrictiile bugetare este simtita in primul rand de magazinele de discount, ca de exemplu Wal-Mart, care genereaza circa 40% din modificarile indicelui calculat. Pretul benzinei a fost in luna august cu 16 procente peste cel din aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce salariul mediu real al circa 80% din forta de munca neimplicata in agricultura a scazut pe parcursul ultimelor trei luni. In sezonul august-septembrie, in care copiii se intorc la scoala, comerciantii obtin peste 1/6 din vanzari, ceea ce plaseaza perioada pe locul al doilea ca volum al vanzarilor, dupa Ziua Recunostintei-Craciun. O incetinire a consumului, care genereaza aproximativ doua treimi din activitatea economica a SUA, ar putea semnala o franare a cresterii economice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO