Finanţe personale

Exclusiv online: Care este diferenta intre preturile din hipermarket si preturile din magazinele de cartier

22.04.2010, 00:00 471

Produsele alimentare sunt de cele mai multe ori cu intre 20% si30% mai scumpe in magazinele de cartier fata de cele vandute inlanturile de magazine din retailul modern.

Astfel, pretul unei sticle de apa plata la doi litri variazaintre 1,6 lei si 2 lei in hipermarketuri in timp ce la magazinuldin fata blocului nu poti gasi niciodata acest produs cu mai putinde 2,5 lei. Aceeasi este situatia in ceea ce priveste un pachet depaine toast, care costa intre 3 si 4 lei in hipermarket si peste 4lei in magazinele de proximitate, sau o sticla de lapte la un litrucu 1,5% grasime, care are un pret de pana la 3,5 lei in hipermarketsi de peste 4 lei in magazinele micilor comercianti.

Astfel, atunci cand cumparam din magazinele de proximitate unpachet de paine toast, o sticla de apa plata si o sticla de lapteplatim cu intre 2 si 3 lei in plus fata de cat lasam la casahipermarketului pe aceleasi produse. Ce determina aceasta diferentade pret intre produsele vandute in magazinele "de peste drum" sihipermarketurile in care facem cumparaturile saptamanal?

"Magazinele de proximitate nu au vanzari foarte mari cantitativ,in timp ce lanturile de magazine din retailul modern primesc undiscount pentru cantitatile mari pe care le achizitioneaza",sustine {tefan Padure, vicepresedintele producatorului de mezeluriAngst, acesta fiind doar unul dintre motivele care sta in spatelediferentei de pret. In plus, adaosul practicat de magazinele deproximitate fata de pretul de achizitie reprezinta o sursa de venitpentru acestea, in timp ce retailerii isi asigura o parte dinvenituri din negocierile cu producatorii.

Acesta a fost discutia care a determinat producatorii dealimente sa creeze in urma cu aproximativ doi ani Codul de BunePractici intre producatori si retaileri, cu scopul de a determina oscadere a preturilor in retailul modern si o crestere a consumului.In prezent insa, desi Codul de Bune Practici a fost transformat inlegea produselor alimentare dintr-un gentlemen's agreement,producatorii sustin ca situatia nu este foarte diferita fata de ceadin 2008, deoarece desi exista o lege aceasta nu se aplica.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO