Grecia

Alumil a urcat odata cu constructiile si imobiliarele

Alumil a urcat odata cu constructiile si imobiliarele

Producatorul grec este liderul de piata pe segmentul profilurilor de aluminiu din Romania

24.03.2009, 12:38 41

Producatorul de profiluri din aluminiu Alumil Rom Industry, subsidiara a grupului elen Alumil, este liderul de piata pe segmentul profilurilor de aluminiu din Romania, precum si pe pietele din Serbia, Muntenegru si Bulgaria. Compania a fost infiintata in 1997, iar prima linie de productie a companiei, cu o capacitate de 3.000 de tone, a fost pusa in functiune in anul 1998 in Bucuresti.
La finele anului 2006, Alumil a derulat o oferta de listare pe Bursa de la Bucuresti care s-a bucurat de succes, cererile investitorilor pentru actiunile companiei ridicandu-se la 150 milioane de euro. Grecii de la Alumil au vandut la acea data, prin intermediul ofertei, un pachet de 25% din actiuni in schimbul sumei de 28,7 mil. lei (8,4 mil. euro), oferta fiind suprasubscrisa de peste 16 ori.
Actiunile producatorului de profiluri din aluminiu au inceput sa se tranzactioneze pe Bursa in luna aprilie din 2007, la un pret de 9 lei/actiune, nivel aproape dublu fata de cel la care investitorii au cumparat in oferta.
Pozitia foarte buna detinuta de Alumil pe piata, cat si cresterea exploziva a sectorului constructiilor si boom-ul imobiliar din Romania in ultimii ani s-au numarat printre factorii care au contribuit la succesul ofertei publice initiale de titluri la BVB a companiei elene.
Potrivit datelor prezentate in oferta publica initiala, Alumil avea la in 2006 o cota de 36,5% din segmentul profilurilor de aluminiu la nivel local, care reprezenta o treime din piata geamurilor termoizolante.
Compania avea la acea data peste 5.000 de clienti in portofoliu, iar principalul furnizor al celor doua unitati de productie din Bucuresti si Filipestii de Padure era compania-mama Alumil Milonas.
Punctele sale de distributie au acoperire la nivel national, Capitala fiind insa cea mai importanta piata de desfacere pentru subsidiara locala a Alumil, cu o pondere de aproape 50% in vanzarile totale, potrivit datelor din 2006.
Intre timp insa, incetinirea cresterii pietei de constructii, principalul sector caruia compania i se adreseaza, a facut ca actiunile firmei sa inregistreze un declin semnificativ, titlurile Alumil ajungand sa se tranzactioneze in prezent la un pret de 0,89 lei/actiune, in scadere de peste 10 ori fata de acum doi ani.
Compania este evaluata in prezent pe piata la 27 mil. lei (6,3 mil. euro), adica mai putin decat banii pe care societatea i-a strans de la investitori in oferta de listare.
Alumil a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 113,6 mil. lei (30,9 mil. euro), in crestere cu 3% fata de cea consemnata in 2007. Totusi, profitul firmei s-a redus in perioada similara cu 33%, pana la 9,5 mil. lei (2,6 mil. euro).
Reducerea profitabilitatii companiei a venit ca urmare a conditiilor nefavorabile de pe piata constructiilor, care a incetinit puternic pe final de an, multe din proiectele din tara fiind amanate sau abandonate din lipsa de finantare.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO