IMM
Antreprenori locali. Apemin Tuşnad, îmbuteliator de apă minerală, a ajuns la afaceri de 64 mil. lei în 2019, plus 12%
Apemin Tuşnad, unul dintre cei mari mari zece îmbuteliatori de apă minerală naturală, a terminat anul 2019 cu o creştere de aproximativ 12% faţă de anul precedent, până la 64,3 milioane de lei (peste 13 mil. euro), arată datele furnizate de companie. Astfel, compania păstrează trendul de creştere de peste 10% din ultimii patru ani.
„În 2019, a crescut şi volumul de vânzări, dar am avut şi o majorare de preţuri în primăvară. Pentru 2020 estimăm o creştere similară“, a spus Gyarfas Kurko, administrator şi acţionar la Apemin Tuşnad. Compania a luat naştere în 1999 prin divizarea societăţii Perla Harghitei, care este la rândul ei unul dintre cei mai mari producători de apă minerală. În 1996, Perla Harghitei se privatizează prin MEBO ( trecând din proprietatea statului în cea a salariaţilor), operaţiune la care participă familia Kurko, tată şi fiu. Gyarfas Kurko îl convinge trei ani mai târziu pe tatăl său Arpad să-i dea unul dintre centrele de producţie ale Perla Harghitei şi înfiinţează Apemin Tuşnad, după cum povestea antreprenorul anterior pentru ZF. De altfel, Gyarfas Kurko este acum acţionar în ambele companii.
Apemin Tuşnad îmbuteliează apă minerală naturală Tuşnad (carbogazificată şi slab carbogazificată ), Artesia (apă minerală plată) şi Izvorul Ascuns (apă de masă carbogazificată şi plată ).
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Schimbare de macaz în retail: Marile hipermarketuri lansează pe bandă branduri de discount, cu produse ieftine şi reduceri masive
-
Florin Georgescu, BNR: Suntem pe ultimul loc în UE la intermedierea financiară, dar indicatorii de soliditate financiară şi profitabilitate ai băncilor din România sunt peste mediile UE
-
Banii care nu vin niciodată: Cum au ajuns 2.500 de firme non-IT să aştepte cei 350 mil. euro din PNRR pentru modernizare de peste un an. „Calculatoarele pe care le-am trecut în ofertele iniţiale sunt deja de generaţie veche“
-
Cristian Rusu vrea să relanseze Rus Savitar, pe care l-a răscumpărat: Ajungem la break-even şi apoi reluăm creşterea
-
Industria locală de asset management, intrări nete de 578 de milioane de lei în martie, cea mai bună evoluţie lunară din ultimii trei ani
-
ZF Private Health. Dr. Daniel Vîlcioiu, fondatorul Clinicii de Chirurgia Mâinii din Bucureşti: Clinica a pornit de la o nevoie în piaţă, cererea este mare pentru patologia mâinii
-
ZF/First Bank Lecţii de Business. Radu Georgescu, unul dintre cei mai puternici antreprenori din IT: Punctualitatea este un element de respect. O companie se bazează pe livrări la timp. Mi se pare esenţial
-
Sorin Pâslaru, ZF: Este foarte bine că vin investitori în centre de servicii şi suport, dar vom trece de statutul de economie periferică abia când la rândul lor firmele româneşti îşi vor automatiza şi externaliza procesele de business
-
Business sportiv. Cătălin Sprînceană, preşedinte, Federaţia Română de Ciclism: Avem 1.000 de ciclişti licenţiaţi, dar numărul practicanţilor este de cel puţin 6-7 ori mai mare. Stăm foarte bine la numărul evenimentelor de ciclism comparativ cu ţările din regiune
-
ZF Investiţi în România! Start-Up Nation devine un program social în 2024 şi se adresează mai mult categoriilor defavorizate. Ana Morun, Inspire Fonduri: Să nu începeţi să daţi bani consultanţilor drept avans
-
Afaceri de la Zero. Cristiana Coman a plecat din resurse umane şi a dezvoltat un brand de produse cosmetice cu ingrediente naturale pentru femei
-
ZF Live. Cum a mers creditarea retail şi corporate la CEC Bank la început de an? Bogdan Neacşu, CEO al CEC Bank: La companii există o scădere a trendului de creditare şi cred că este cumva şi firesc. În cazul persoanelor fizice este o revenire a trendului de anul trecut
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Ana Maria Neaţu, BVB: Prima etapă a programului BVB Arena, din 23 aprilie până pe 31 mai. Urmează apoi alegerea finalistelor şi semifinalistelor
-
Cazările Airbnb, pe care o platformă externă le estimează la 180 mil. euro, sunt o necunoscută pentru ANAF şi Ministerul Turismului. Cum face statul să închidă ochii la o piaţă care creşte cu 40%
-
Business sportiv. Undă verde pentru arena de 165 milioane de euro de la Timişoara: guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai noulului stadion