IMM

Roxana Mircea, Managing partner, REI Finance Advisors: Principalele teme care ar putea contribui la construirea ecosistemului de IMM-uri sunt educaţia şi formarea, digitalizarea, finanţările bancare şi nerambursabile şi politicile pe termen lung

Conferinţa ZF IMM ’22

 Roxana Mircea, Managing partner, REI Finance Advisors:...

Autor: Alexandra Matei

20.04.2022, 14:33 68

Roxana Mircea, managing partner în cadrul REI Finance Advisors, este părere că ecosistemul de IMM-uri ar trebui construit pe baza a câţiva piloni importanţi şi anume educaţia şi formarea, digitalizarea, finanţările bancare şi nerambursabile şi politicile pe termen lung, care să nu se schimbe odată cu miniştri şi care să fie comunicate clar.

„Principalele teme care ar putea contribui la construirea ecosistemului de IMM-uri sunt educaţia şi formarea, digitalizarea, finanţările bancare şi nerambursabile şi politicile pe termen lung, care să nu se schimbe odată cu miniştri şi care să fie comunicate clar. Suntem mai pregătiţi acum cu siguranţă, în comparaţie cu 2008. Au mai trecut nişte ani, mai ales pentru antreprenori – multinaţionalele importă know-how de afară, însă noi, aici, ne-am călit. Sperăm chiar să se facă nişte paşi serioşi pentru antreprenoriat în România. Aici mă refer la zona de finanţări, pentru că ea va contribui foarte mult şi văd o mişcare serioasă în această zonă anul acesta. (...) Toată lumea e conştientă că trebuie să există formare, mai ales când vorbim despre antreprenori tineri. Trebuie să învăţăm să gândim pe termen lung, să avem mai multă răbdare. Da, se introduce componenta de formare, dar în destul de puţine programe de investiţii. Putem propune să se introducă în programe şi costuri eligibile cu formarea”, a spus aceasta la Conferinţa ZF IMM ’22.

Un obstacol pentru antreprenorii români, atunci când vine vorba de programe de finanţare, este lipsa comunicării din partea statului.

Roxana Mircea mai spune că a propus o comunicare mai eficientă statului, pentru că nu ajung suficiente informaţii la companii, iar antreprenorii, astăzi, trebuie să fie atenţi la mai multe surse de informare sau să-şi găsească companii de consultanţă specializate pe axa pe care vor să aplice.

„Primul pas este informarea. E nevoie de comunicare şi dialog. Am sugerat ministerelor să facă mai multe conferinţe de presă, mese rotunde, să comunice deschis, pentru că de multe ori trimitem întrebări şi nu ni se răspunde”, a mai adăugat aceasta.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO