Info

(P) Cum construieşti un business de succes pe o piaţă de un sfert de miliard de euro?

(P) Cum construieşti un business de succes pe o piaţă...

Autor: Publicitate

10.07.2023, 09:00 299

Într-o lume în continuă schimbare, construcţiile moderne cer soluţii inovatoare şi produse de cea mai bună calitate. În România, Isopan Est a reuşit să se impună ca lider al pieţei panourilor termoizolante prin produse de calitate, inovatoare şi prin servicii complete oferite partenerilor.

Anul trecut, cifra de afaceri a companiei a înregistrat o creştere spectaculoasă, de 35%, ajungând la 110 milioane de euro. Însă succesul acesta nu înseamnă doar cifre, ci o filozofie de business bazată pe investiţii constante şi servicii impecabile.

”Rezultatele financiare foarte bune din 2022 nu sunt altceva decât o reconfirmare a modului nostru de a face business. Îmi place să spun că noi nu comercializăm panouri termoizolante, ci oferim soluţii complete pentru orice tip de proiect. Iar faptul că partenerii noştri ne aleg repetat pentru noi proiecte reprezintă garanţia şi confirmarea faptului că ne-am făcut treaba aşa cum trebuie. De 15 ani suntem pe piaţa din România şi tot de atunci dezvoltăm colaborări pe termen lung, bazate pe încredere”, a declarat Toni Pera, director general Isopan Est.

Pentru Isopan, investiţiile au fost întotdeauna cheia succesului durabil. Compania a alocat sume importante pentru cercetare şi dezvoltarea unor tehnologii de ultimă generaţie, asigurându-şi astfel accesul la cele mai avansate soluţii şi produse inovatoare din industrie. Calitatea produselor este pe primul loc, iar acest lucru vine pe fondul înţelegerii pieţei, a factorilor care primează într-un parteneriat pe termen lung, dar şi a apartenenţei la Grupul Manni, unul dintre liderii pieţei globale. Făcând parte dintr-o companie multinaţională cu cinci decenii de experienţă şi tradiţie în spate, Isopan beneficiază de expertiză internaţională, de o echipă de profesionişti şi tehnicieni specializaţi şi de un departament de Research & Development în Italia, pentru a dezvolta tehnologii de vârf.

Diversificarea portofoliului şi un plan de investiţii şi dezvoltare pe termen mediu şi lung au reprezentat mereu două constante de-a lungul activităţii fabricii Isopan Est în România. Iar ca lider de piaţă, acestea sunt parte din modul de a face business, pentru că îţi asigură o creştere sănătoasă, oferă stabilitate pe termen lung şi fundaţia pentru a consolida business-ul pe viitor.

Încă din 2021, chiar dacă mediul de business încă era sub influenţa situaţiei generate de pandemie şi de creşterea semnificativă a costurilor materiei prime, Isopan Est a prevăzut investiţii în dezvoltarea atât tehnologică, cât şi logistică pentru o perioadă de 5 ani. „În urma creşterii semnificative a producţiei anuale de panouri sandwich, în fabrica noastră din Popeşti Leordeni, am luat decizia de a achiziţiona un teren adiacent, în vederea creşterii capacităţii de stocare a produselor finite, fapt ce presupune şi o mai bună organizare a întregului lanţ logistic din cadrul fabricii, pentru a putea îmbunătăţi serviciile percepute final chiar şi de partenerii noştri”, a spus Toni Pera. O altă investiţie importantă a venit odată cu dezvoltarea unui produs inovator pentru industrie, un nou standard de referinţă pentru panourile sandwich, ce a presupus inclusiv adaptarea unei linii de producţie. „La nivel de grup s-a decis ca acest nou produs să se fabrice exclusiv în România, fiind ulterior exportat în majoritatea ţărilor cheie în care grupul Isopan contribuie la construcţiile viitorului. Iar această decizie de investiţie locală a fost o confirmare a faptului că Isopan Est reprezintă un punct important, că are viziune pe termen lung şi oferă stabilitate şi potenţial de dezvoltare”, a completat directorul Isopan Est.

Cu investiţii de 5 milioane euro prevăzute până în 2025, Isopan Est consideră că dezvoltarea şi investiţiile în tehnologie vor reconfirma direcţia companiei orientată către servicii de calitate, dar şi către un viitor sustenabil prin soluţiile oferite. De asemenea, în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă, Isopan aduce pe piaţă produse dezvoltate în armonie cu mediul, răspunzând nevoilor pieţei şi contribuind la obţinerea creditelor pentru certificări precum BREEAM sau LEED.\

Sustenabilitatea reprezintă un element important pentru Isopan şi pentru întregul grup din care compania face parte, Manni Group, care, din 2021, a solicitat voluntar celor de la Cerved Rating Agency analizarea tuturor activităţilor conform criteriilor ESG (Environmental, social, and governance). Rezultatul raportului de anul trecut plasează Grupul în categoria ”High”, cu un rating ”BBB”, fiind peste media companiilor analizate în ceea ce priveşte sectorul ”Echipamente & Maşini”. Raportul ESG la nivel de grup reprezintă un pilon important al exerciţiului de transparenţă faţă de partenerii companiei, angajament ferm şi cuantificabil pe care atât grupul, cât şi Isopan, îl respectă şi pe care îl folosesc ca resursă valoroasă în demersul de a îmbunătăţi activitatea şi produsele companiei.

Serviciile complete oferite de Isopan reprezintă un alt element fundamental pentru business. Compania nu se rezumă doar la comercializarea panourilor termoizolante, ci oferă soluţii personalizate şi consultanţă specializată pentru fiecare proiect. Echipa de specialişti este alături de clienţi, oferindu-le suport de la stadiul de concept şi până la finalizarea proiectului. Această abordare proactivă şi orientată spre client este apreciată de parteneri, dovadă stând proiectele importante din România şi din ţările din regiune în care Isopan a fost implicată.

”Cel mai important lucru pentru noi, dar şi pentru partenerii noştri, este transprenţa. Clienţii trebuie să ştie în orice moment pe ce dau banii şi de ce cumpără produsele noastre şi nu altele. În momentul în care clienţii sunt conştienţi de valoarea pe care o primesc, de regulă ne aleg şi pentru următoarele lor proiecte şi reuşim să construim parteneriate de lungă durată. Acest mod de a face business este parte din ADN-ul nostru ca şi companie şi cred cu tărie că reprezintă unul dintre elementele care ne diferenţiază în piaţă”, a explicat Toni Pera.

Rezultatele financiare excelente din 2022 reprezintă aşadar confirmarea modului în care Isopan Est îşi desfăşoară activitatea. Pe lângă cifra de afaceri impresionantă, Isopan este lider şi în ceea ce priveşte cantitatea totală de panouri produse, peste 3,5 milioane de metri pătraţi, cantitate ce se traduce într-o cotă de piaţă de 22,8%, sau vânzări în valoare de 49,1 milioane de euro, adică 21,2% din totalul pieţei interne. Peste 2,1 milioane de metri pătraţi de panouri produşi anul trecut au mers pe piaţa internă, în creştere cu 19% faţă de 2021, încă o dovadă a maturizării şi dezvoltării pieţei din România. Superioritatea s-a menţinut şi la export, acolo unde Isopan Est a trimis 1,34 milioane de metri pătraţi către ţări precum Ungaria, Serbia, Slovacia, Republica Moldova, Bulgaria sau Ucraina.

Atât serviciile, cât şi investiţiile, dar şi angajamentul faţă de clienţi, vor consolida poziţia de lider şi vor asigura furnizarea de produse şi servicii de cea mai înaltă calitate, solidificând aceşti piloni pe care este construit succesul companiei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO