Media & Advertising

Calitatea costa: ziarul britanic Financial Times este cu 30% mai scump

Calitatea costa: ziarul britanic Financial Times este cu 30% mai scump

FT fost si ramane cel mai scump ziar de pe piata, cu un public instarit care este putin probabil sa renunte la cumpararea acestuia in ciuda unei scumpiri

20.06.2007, 18:08 9

De luni pana vineri, Financial Times va putea fi achizitionat la noul pret de 1,30 lire sterline, dublu fata de preturile utilizate de publicatiile concurente din presa de calitate britanica. Iar pentru editia de week-end cititorii vor trebui sa plateas-ca 1,8 lire sterline, fata de 1,5 cat plateau pana acum.
Desi cei din industrie o considera o miscare curajoasa, aceasta este in mod evident riscanta.
Intr-un interviu acordat propriului ziar, John Ridding, director executiv al The Financial Times, explica de ce are sens din punct de vedere comercial cresterea pretului.
"Am studiat stiintele economice si stiu ca in primul capitol se explica procesul prin care daca preturile cresc cererea scade", recunoaste Ridding. "Insa credem in valoarea continutului FT, credem ca oamenii il apreciaza si mai credem ca acestia sunt pregatiti sa plateasca mai mult pentru a-l avea", a adaugat el.
Ridding este de profesie jurnalist si a crescut odata cu ziarul. De cand i s-a alaturat in 1987, el a fost sef al biroului din Hong Kong, corespondent la Paris, editor delegat, corespondent in Coreea si reporter pe sectiunea companii in Marea Britanie. Abilitatea de marketer si-a dobandit-o in urma incercarilor de a crea branduri in interiorul propriului brand, asa cum sunt revistele How to Spend it si Alphaville.
Randurile din paginile roz ale ziarului care a vazut lumina tiparului in 1888 si care s-a proclamat "prieten al omului de afaceri cinstit si al broker-ului demn de respect", sunt redactate de o echipa care aduna non-stop stiri din toata lumea si care sustine afaceri care valoreaza milioane de lire sterline.
"Am investit in mod constant, construind o retea globala de birouri, reporteri si investigatii in toata lumea. Rezultatul a fost formarea unor centre de preluare a stirilor 24 din 24 cu terminale in Londra, New York si in Hong Kong", mai spune Ridding. "Cresterea pretului se datoreaza unei audiente globale aflate pe un trend ascendent, iar cititorii nostri cer stiri de calitate si analiza acestora oriunde s-ar intampla ele."
Daca cititorii cer asemenea servicii inseamna ca sunt capabili sa le si plateasca.
"Avem nevoie de investitii pentru a putea sustine jurnalismul de calitate la un nivel global si sunt ferm convins ca jurnalismul practicat de noi este suficient de valoros incat sa le merite", afirma Ridding.
El considera ca informatia de calitate are in general un pret prea mic, nefiind numai cazul ziarului sau. "Jurnalismul de calitate este subapreciat. Oamenii iau decizii si isi formeaza pareri pe baza a ceea ce scriem - la urma urmei traim in secolul informatiei. Iar informatia de calitate, obiectiva si exacta este extrem de valoroasa. O cafea Starbucks este mult mai scumpa decat un ziar sau o revista, si totusi o cumpar", a mai spus Ridding.
Insa FT nu se afla pe picor de egalitate cu celelalte publicatii. A fost si ramane cel mai scump ziar de pe piata, cu un public instarit care este putin probabil sa renunte la cumpararea acestuia in ciuda unei scumpiri.
The Financial Times are o pozitie consolidata pe piata. Vanzarile totale inregistrate anul trecut se ridica la 452.767 lire sterline, cu o crestere anuala de 0,34 procente, numai vanzarile in regat ajungind la 142.000 de lire sterline. Aceste cresteri se datoreaza unei puternice campanii de marketing sustinute de FT.
Cresterea pretului de vanzare a fost determinata si de dorinta conducerii de a transforma cumparatorii obisnuiti in abonati. Profitul ziarului din abonamente creste anual cu aproximativ 18%. Obiectivul lui Ridding este incurajarea cumparatorilor sa se aboneze prin "FT Direct". Acest serviciu genereaza vanzari de 10.000 de lire sterline zilnic.
"In secolul new media, internetul a evidentiat cit de important este sa-ti cunosti publicul, si, in presa scrisa, cea mai buna metoda prin care poti sa faci acest lucru este daca iti construiesti o relatie solida cu abonatii. Retailul este grozav, dar nu stii exact cine iti citeste ziarul", declara Ridding.
Nu toata lumea este insa multumita cu noul regim de la FT. In conditiile in care anul trecut au fost concediati aproape 50 de oameni, ziarul a pierdut si jurnalisti de top precum David White si Pieter Spiegel. Surse din interior declara ca sunt nemultumite de faptul ca ziarul pare sa favorizeze Statele Unite.
Totusi Ridding si-a pastrat zambetul pe buze. Un ziar care crede in forta pietei trebuie sa accepte faptul ca oamenii vin si pleaca.
In plan electronic, site-ul FT.com are 90.000 de abonati care platesc circa 99 de lire sterline pe an. Cifrele l-au convins pe Ridding ca marirea pretului de vanzare pana la 1,30 lire sterline e o decizie buna. FT.com produce circa 60 de filme pe luna, specializandu-se pe interviuri video cu manageri de business.
"Succesul acestor programe ne arata cat de stranse sunt legaturile dintre business si diferitele mari sectiuni ale societatii. Este un lucru absolut grozav", a mai declarat spre sfarsitul interviului John Ridding.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO