Media & Advertising

Disney asteapta cu sufletul la gura lansarea filmului "Cronicile din Narnia"

16.12.2005, 10:48 11

In minunata lume a media se pare ca toata lumea are ceva de castigat de pe urma concurentei.

Walt Disney spera ca primul film al seriei "Cronicile din Narnia" sa fie un succes deosebit. Filmul va fi lansat vinerea aceasta. Daca prima parte a seriei, "Cronicile din Narnia: "Sifonierul, Leul si Vrajitoarea" va fi apreciat de marele public, vanzarile "Casei Soricelului" (Walt Disney) ar putea creste substantial in anii viitori, informeaza CNNMoney, editia online.

Pe langa veniturile obtinute din vanzarile de bilete si de DVD-uri, un succes deosebit al acestui film ar mari sansele ca celelalte sase carti ale seriei sa fie transformate la randul lor in filme. Disney a cumparat deja drepturile de filmare pentru cartile ramase.

"Disney spera sa dezvolte prin acest film o franciza de tip Harry Potter", a declarat Alan Gould, analist Natexis Bleichroeder. Al patrulea film scos din seria Harry Potter, "Harry Potter si Pocalul de foc", a adunat deja peste 530 de milioane de euro din incasari, desi a fost lansat doar de o luna.

In total, cele patru filme din serie aparute pana acum au adus studioului Warner Bros. nu mai putin de 2,8 miliarde de euro din vanzarea biletelor.

Premiera primei parti din "Cronicile din Narnia" va fi asteptata cu nerabdare chiar si de concurenta studioului Disney, News Corp, conglomeratul media care detine studioul Fox. Asta pentru ca divizia de carti a News Corp, HarperCollins, detine drepturile de tiparire a tuturor celor sapte carti scrise de C.S. Lewis din "Cronicile din Narnia". "Lista de asteptare a celorlalte carti din seria Narnia va avea cu siguranta de castigat daca primul film va avea succes", a declarat un analist media.

Conform datelor oferite de HarperCollins, "Cronicile din Narnia" s-au vandut pana acum in 95 de milioane de exemplare la nivel mondial, de la prima carte publicata in 1950. Sunt deja semne ca apropierea premierei influenteaza decisiv si vanzarea cartilor. Pe data de 5 decembrie, un pachet ce contine toate cele sapte carti ale seriei a fost cel mai bine vandut articol de pe Amazon.com si al treilea de pe Barnesandnoble.com.

"Vanzarile cartilor din seria Narnia au inceput sa creasca simtitor odata cu apropierea lansarii filmului. Distribuitorii nostri promoveaza nu numai prima carte din serie, ci recomanda clientilor toata seria, acestia putand astfel sa citeasca celelalte parti inainte ca filmele sa apara", a declarat Amanda Lipnick, director de marketing HarperCollins, departamentul de carti pentru copii. Ea a precizat ca firma pe care o reprezinta se asteapta la vanzari de cinci ori mai mari decat media anuala de pana acum in acest an fiscal. In acelasi timp, aceeasi editura a lansat nu mai putin de alte 25 de titluri ce au legatura cu "Cronicile din Narnia".

Vanzarile acestor carti nu vor insemna la fel de mult pentru NewsCorp cat au insemnat vanzarile cartilor Harry Potter pentru U.S. Scholastic Corp. Aceasta din simplul motiv ca NewsCorp este o companie mult mai mare decat U.S. Scholastic, este de parere Gould.

In primul trimestru fiscal incheiat in septembrie, vanzarile realizate de HarperCollins au insumat 8% din totalul obtinut de NewsCorp. Profitul acestui departament a crescut cu 17% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cartile din seria Narnia fiind printre cei mai importanti factori de ridicare a acestuia.

Un alt avantaj deosebit al NewsCorp este acela ca va cheltui mult mai putini bani pentru promovarea cartilor decat ar fi cheltuit pentru lansarea unui nou titlu. Partea cea mai mare din povara promovarii va cadea pe umerii celor la Disney, ceea ce va duce inevitabil si la promovarea cartilor.

"Aceasta lansare este destul de importanta pentru Disney. Asteptarile sunt foarte mari si multi specialisti o considera ca un pas deschizator de drumuri", a precizat Joseph Bonner, analist Argus Research. "Cu siguranta ca masina de publicitate a Disney va face mult zgomot pentru lansarea acestui film", a adaugat el.

Faptul ca filmul "Cronicile din Narnia" ar determina si o crestere a vanzarilor pentru HarperCollins nu ar fi primul caz in care o editura profita in urma lansarii unui film de catre o casa de productie rivala.

Succesul seriei "Lords of the rings", film lansat de New Line Cinema, diviziune a Time Warner, a determinat cresterea vanzarii cartilor cu acelasi nume. Drepturile de tiparire apartin aceluiasi NewsCorp.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels