Media & Advertising

GfK a identificat opt tipuri de consumatori: Cine sunt ei, ce produse consuma şi de unde se informează

GfK a identificat opt tipuri de consumatori: Cine sunt...

Autor: Simona Tatu

27.09.2017, 18:51 337

Compania de cercetare de piaţă GfK a identidicat opt tipuri de consumatori. Printre aceştia se numără consumatorii eco-citizen, cei care economisesc (safe&secure) şi consumatorii satisfaction, care caută mereu produse noi. Ei vin din medii sociale diferite şi, de asemenea, preferă produse şi bunuri diferite.

Consumatorii eco-citizen sunt persoane cu vârste cuprinse între 40-49 de ani şi peste 60 de ani. Ei se informează din presa scrisă, fiind interestaţi de subiecte precum heath&lifestyle, home&deco şi ştiinţe. Ei preferă alimentele proaspete produse în România sau pe plan regional.

Consumatorul din categoria safe&secure cumpără doar branduri cunoscute şi este preocupat de domeniul financiar. Chiar dacă este econom, cei mai mulţi bani îi cheltuie pe produse de îngrijire personală sau îngrijire a casei  În general se informează de la televizor şi din presa scrisă. Trăiesc în familii numeroase şi au venituri mici spre medii. Persoanele din această categorie fie sunt tineri cu copii, fie persoane peste 60 de ani.

Cea de-a treia categorie, consumatorii care sunt mereu în căutare de produse noi sunt reprezentaţi de persoanele tinere până în 39 de ani. Ei fac parte din familiile mai puţin numeroase şi au venituri medii spre mari. Îşi fac cumpărăturile online, din hipermarketuri sau magazine de specialitate şi fac parte din categoria oamenilor care cumpără spontan şi fără un motiv bine întemeiat. Internetul reprezintă principalul canal de comunicare şi informare pentru aceştia.   

Acestora trei li se adaugă alte cinci tipuri de consumatori, printre care influencerii, consumatorii "identity", care vor să poată fi liberi ca să îşi manifeste propria personalitate, dar si cei apreciază valoarea unui produs, nu doar cel mai bun preţ (redefining value).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO