Media & Advertising

Scăderi ale vânzărilor pentru ziarele româneşti în vara lui 2011

Autor: Mediafax

05.12.2011, 17:03 81

Vânzările ziarelor româneşti au continuat să scadă în perioada iulie-septembrie 2011 - trend descendent raportat încă de la începutul anului - cifrele de vânzare fiind mai mici decât în perioada similară din 2010.

Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada iulie - septembrie 2011, presa cotidiană centrală, mai ales cea quality, a înregistrat scăderi ale vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de cotidianul România liberă, editat de Media Gamma Publishers. România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 39.305 exemplare în iulie, în scădere comparativ cu perioada similară din 2010, când înregistra o medie de vânzări de 40.510 copii. În luna august, România liberă a avut o medie de vânzări de 39.011 copii, în scădere faţă august 2010, când afişa o medie de vânzări de 39.922 de copii. În luna septembrie, media de vânzări a cotidianului a fost de 38.729 de copii, în scădere faţă de septembrie 2010, când afişa o medie de vânzări de 40.493 de copii.

Poziţia a doua a clasamentului este ocupată de ziarul Adevărul, editat de Adevărul Digital Media. Astfel, Adevărul a înregistrat în luna iulie o medie de vânzări de 36.583 de exemplare, în scădere faţă de luna iulie 2010, când înregistra o medie de vânzări de 98.384 de copii. În luna august, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 33.647 de exemplare, în scădere faţă de aceeaşi lună a anului 2010, când afişa o medie de vânzări de 83.624 de copii. În luna septembrie a acestui an, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 30.760 de copii, comparativ cu 90.726 de copii reprezentând media de vânzări în septembrie 2010.

În topul ziarelor quality urmează, pe locul al treilea, Jurnalul Naţional, editat de trustul Intact. Astfel, în luna iulie, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări pe apariţie de 23.024 de exemplare (54.911 în iulie 2010), pentru ca în luna următoare, media de vânzări să scadă la 21.439 de exemplare (43.201 în august 2010). În ultima lună a celui de-al treilea trimestru, Jurnalul Naţional a înregistrat o medie de vânzări pe apariţie de 19.500 exemplare (40.111 în septembrie 2010).

Cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei şi Capital, ocupă poziţia a patra, în scădere faţă de perioada similară a anului trecut. Astfel, pentru luna iulie, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 15.057 de exemplare (20.232 în iulie 2010), în august - 15.765 de exemplare (20.064 în august 2010), iar în septembrie - 14.967 de exemplare (19.703 în septembrie 2010).

La capitolul publicaţii financiare, Ziarul Financiar a avut o medie lunară de vânzări pe apariţie pentru iulie de 11.002 exemplare, 7.892 de copii în august şi 11.243 de exemplare în septembrie.

În ceea ce priveşte cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editată de Convergent Media (parte a Grupului Intact), se încadrează în trendul general, cu o medie de vânzări pentru luna iulie de 31.407 exemplare (43.957 în iulie 2010), cu o medie de 42.940 de exemplare în august (45.539 în august 2010) şi de 36.449 de exemplare în septembrie (44.099 în septembrie 2010).

Pe acelaşi segment, Pro Sport, editat de Mediafax Group, a avut, în iulie, o medie de vânzări de 30.006 copii (38.528 în iulie 2010), pentru ca în august cotidianul sportiv să înregistreze o medie de vânzări de 29.361 de exemplare (40.065 în august 2010), iar în septembrie, de 28.305 exemplare (38.545 în septembrie 2010).

Pe de altă parte, cotidianele sportive Pro Sport şi Gazeta Sporturilor se numără printre puţinele publicaţii care au înregistrat creşteri în perioada iulie - septembrie 2011 faţă de trimestrul anterior.

Astfel, Pro Sport a avut, în perioada iulie - septembrie 2011, o medie de vânzări de 29.226 de exemplare, în creştere faţă de media de vânzări în perioada aprilie - iunie 2011 (27.012). Gazeta Sporturilor a avut, în perioada iulie - septembrie 2011, o medie de vânzări de 37.008 de exemplare, în creştere faţă de media de vânzări în perioada aprilie - iunie 2011 (35.141).

Pe de altă parte, în categoria tabloidelor, Click!, editat de Adevărul Digital Media, este lider de vânzări şi a raportat, în iulie, o medie de 171.813 exemplare (în scădere mare faţă de iulie 2010, când înregistra o medie de 196.317 exemplare), în august, de 162.991 de exemplare (185.300 în august 2010) şi în septembrie, de 165.630 de exemplare (197.930 în septembrie 2010).

Pe poziţia a doua în topul vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor, în general, se situează Libertatea, publicaţie editată de trustul Ringier România, ale cărei cifre au scăzut comparativ cu perioada similară a anului 2010: o medie de 96.305 exemplare pe apariţie în iulie (123.904 în iulie 2010), 94.533 de exemplare în august (126.099 în august 2010) şi 105.064 de exemplare în septembrie (129.521 în septembrie 2010).

Tabloidul CanCan a raportat, în iulie, o medie de vânzări de 36.528 de exemplare (57.616 în iulie 2010), cu o creştere uşoară la 37.200 de exemplare în august (55.559 în august 2010) şi cu o medie de 36.434 de exemplare vândute pe apariţie în luna septembrie (53.383 în septembrie 2010).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO