Mediafax.biz Exclusiv

Chevrolet Spark, Fiat Panda şi Hyundai i 10 au fost în 2010 cele mai vândute modele din clasa mini

Autor: Gabriel Botezatu

03.02.2011, 14:40 22

Vânzările maşinilor de clasă mini au scăzut anul trecut cuaproape 42%, de la 5.425 la 3.148 de unităţi, reiese din dateleAsociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).Declinul înregistrat de acest segment a fost dublu faţă de scădereaconsemnată de totalul pieţei autoturismelor, de 18%.

"Din totalul maşinilor vândute anul trecut, aproape 60% au fostachiziţii derulate prin programul «Rabla», iar cei mai mulţicumpărători au optat pentru modelele Dacia, care are autoturismedin segmente superioare clasei mini. Din acest motiv, declinulclasei A a fost mai pronunţat", a explicat vicepreşedintele APIA,Brent Valmar.

Pe primul loc în topul maşinilor de segment mini s-a poziţionatChevorlet Spark, cu aproape 35% din piaţă, urmat de Fiat Panda, cupeste 18% din vânzări şi Hyundai i 10, cu 15,5% cotă de piaţă. Înanul 2009, primele trei locuri au fost ocupate de aceleaşi mărci,însă în ordine diferită, Hyundai fiind în fruntea clasamentului,urmat de Chevrolet şi Fiat.

Următoarele poziţii au fost ocupate de modelele Citroen C1, înurcare cu un loc, Suzuki Splash, în coborâre cu o poziţie şiPeugeot 107, care a stagnat pe locul şase. Fiat 500 a urcat opoziţie, pe locul şapte, urmat de Toyota Aygo, care a câştigat opoziţie, şi Ford Ka, model care a căzut două locuri.

Clasamentul maşinilor de clasă mini este închis de Smart Fortwo,care a eliminat anul trecut din top zece modelul Opel Agila.

Cu toate că piaţa segmentului mini reprezintă doar 3% dinvânzările totale de autoturisme, membrii APIA afirmă că românii sevor orienta din ce în ce mai mult către maşinile cu consum redus decombustibil, urmare a unei tendinţe globale, dar şi ca efect almajorarii preţurilor carburanţilor.

"Avand în vedere tendinţele de down sizing în piaţă şi că înaceastă clasă vor aparea modele noi, mai eficiente în ceea cepriveşte consumul de carburant şi cu emisii de dioxid de carbonreduse, mă astept la o revigorare a segmentului la valori normale,cum ar fi cel puţin nivelul din 2009. De asemenea, acest segment seva dezvolta şi pentru că motorizarile mici sunt favorizate fiscal",a mai spus Valmar.

Din segmentul maşinilor mini (clasa A) fac parte autoturismelecare nu depăşesc 3,7 metri lungime şi sunt destinate transportuluia cel mult patru persoane.

Vânzările de autoturisme noi în România au scăzut anul trecut cu18,3%, la 106.328 unităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels