Mediafax.biz Exclusiv

Cu peste 2.000 de camere goale, Josef Goschy se uită la antenele telefonice de pe acoperiş pentru profit

Cu peste 2.000 de camere goale, Josef Goschy se uită la antenele telefonice de pe acoperiş pentru profit

Autor: Mirabela Tiron

07.02.2011, 19:45 79

"Anul trecut amfăcut un milion de euro din închirierea unor spaţii din hoteluri,jumătate din această sumă venind de la companiile de telefoniemobilă care şi-au pus antenele pe acoperişurile hotelurilor", adeclarat Goschy, proprietarul lanţului hotelier Unita Turism şiunul dintre cei mai mari hotelieri din România, care nu a construitniciun hotel de la zero.

Cifra de afaceri a întregului lanţ s-aridicat la aproape 9,5 milioane de euro, în scădere cu 14% faţă denivelul din anul anterior, gradul mediu de ocupare situându-se ladoar 32%, potrivit lui Goschy.

Spre comparaţie, hotelul de patru stele RinGrand Hotel din Capitală, construit de la zero de fraţii Negoiţă, aînregistrat o cifră de afaceri aproape similară cu cea raportată delanţul hotelier Unita Turism, cu o capacitate de cazare de două orimai mică decât toate hotelurile lui Goschy, Orientat către veniturirapide, omul de afaceri Josef Goschy a scos spre închiriere osuprafaţă totală de aproape 3.600 de metri pătraţi, în zecehoteluri ale lanţului Unita Turism, potrivit datelor de pe site-ulUnita Turism şi calculelor ZF.

Aceste spaţii i-ar putea aduce omului deafaceri venituri anuale de puţin peste 900.000 de euro, potrivitcalculelor ZF, luând în considerare preţul de închiriere pe metrupătrat pentru fiecare spaţiu. Omul de afaceri a susţinut că sperăca veniturile totale ale lanţului hotelier să crească anul acestacu 12%.

Întrebat de ZF de ce nu reduce preţurile lacazare pentru a atrage mai mulţi clienţi, tariful pe noapte (circa35 euro) la hotelul de trei stele Egreta din Tulcea fiindcomparabil cu cel de la hotelul cu aceeaşi clasificare Hadrigan dinViena, Goschy a răspuns că unitatea din Tulcea a fost renovată,acesta fiind unul dintre criteriile de stabilire apreţului.

Scoaterea spre închiriere a spaţiilorhoteliere a venit după ce, timp de mai mulţi ani, omul de afaceri aîncercat să vândă o parte din proprietăţi, care nici acum nu şi-augăsit cumpărătorii pentru că Goschy nu vrea să le "dea depomană".

"Valoarea hotelurilor mele va creşte înmăsura în care vor veni investitori care să amenajeze spaţiile datespre închiriere. Eu nu am bani să investesc în amenajarea lor." Ela mai adăugat că veniturile din chirii sunt pure, adică nu trebuiesă aibă costuri pentru a le obţine.

"Dacă îi dau cuiva să mănânce la hotel,atunci din veniturile încasate, 80% acoperă costurile", susţineomul de afaceri timişorean, care are 600 de angajaţi.

Dacă unii hotelieri români aleg să facă rostde bani prin diferite "artificii", proprietarii de hoteluri dinAustria participă alături de autorităţile din turism la promovareaîn străinătate a zonei în care este amplasat hotelullor.

Deciziile de business ale hotelierilorromâni, dar şi lipsa unor măsuri din partea autorităţilor dinturism se reflectă în numărul de turişti străini atraşi de România,care se ridică la doar 1,3 milioane persoane, potrivit datelor dela Institutul Naţional de Statistică.

Fost broker de asigurare în Germania, dar şiun împătimit al bursei, Goschy s-a întors în 1990 în România cuaproape şase milioane de mărci germane şi a început să cumpereproprietăţi imobiliare. După un exit în asigurări, prin vânzareacompaniei Unita, Goschy a început să îşi dezvolte businessulhotelier cu 3.500 de camere în turism prin achiziţia unităţilor decazare de la stat, persoane fizice sau de la SIFTransilvania.

În prezent, numărul de hoteluri pe care ledeţine îl poziţionează pe Goschy în topul celor mai mariproprietari de hoteluri, alături de Radu Enache, George Copos,Mohammad Murad şi fraţii Negoiţă.

Cei cinci mari hotelieri deţin aproape10.000 de camere pe piaţa românească, adică 3,5% din capacitateatotală de cazare a României. Doar 27% din camerele lanţurilorhoteliere controlate de cei cinci hotelieri sunt dezvoltate de lazero, restul fiind camere din hoteluri construite înainte deRevoluţie şi care au fost cumpărate în special în perioadaprivatizărilor, potrivit unor calcule ale ZF.

Singurii care au mizat pe dezvoltarea totalăde la zero a imperiului hotelier sunt fraţii Negoiţă, care auconstruit patru hoteluri în Capitală, ce cumulează 2.100 decamere.

Potrivit unor declaraţii anterioare, Goschyşi Copos susţineau că au preferat să investească în renovareaunităţilor achiziţionate.

Omul de afaceri timişorean, care este şiunul dintre cei mai importanţi proprietari de hoteluri pe litoral,şi-a exprimat de mai multe ori dorinţa de-a moderniza hotelurileBelvedere, Amfiteatru si Panoramic de pe litoralul românesc,achiziţionate la sfârşitul lui 2007 de la AVAS pentru 22 mil.euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO