Mediafax.biz Exclusiv

De Crăciun, Mobexpert, IKEA şi kika se aşteaptă la vânzări cu 30% mai mari la articolele de sezon

De Crăciun, Mobexpert, IKEA şi kika se aşteaptă la vânzări cu 30% mai mari la articolele de sezon

Autor: Ioana David

07.12.2010, 09:31 28

Cei mai mari retaileri, Mobexpert, IKEA şi kika - rulează între15 şi 50% din business prin intermediul accesoriilor pentru casă,iar în noiembrie-decembrie câteva sute de mii de euro sunt aduse înplus de globuri, obiecte de iluminat şi alte decoraţiuni specificeacestei perioade.

Comparativ cu rulajele anuale de zeci demilioane de euro ale companiilor din acest domeniu, cele câtevasute de mii de euro generate de această categorie de produse nuînseamnă mare lucru la business însă dacă se ia în considerarefaptul că de doi ani de zile afacerile sunt pe scădere, oricecreştere este bine venită pentru companii.

"Ne aşteptăm ca vânzările pentrudecoraţiunile de Crăciun să meargă bine anul acesta pentru că ammărit oferta. Avem mai puţine globuri şi mai multe decoraţiuni. Neaşteptăm la un plus de 20% (faţă de aceeaşi perioadă de anul trecut- n. red.). Decoraţiunile de Crăciun sunt importante ca semnal, nuca valoare", spune Dan Şucu, proprietarul Mobexpert. Compania aavut anul trecut o cifră de afaceri de 115 mil. euro, din carejumătate se face în retail. Anual decoraţiunile aduc peste 15% dinbusinessul din retail, adică 8,6 mil. euro. În această perioadă,conform estimărilor lui Şucu, 30% din vânzări sunt pentrudecoraţiuni de Crăciun.

Cu toate acestea, omul de afaceri spune căsunt unele articole care deşi nu sunt dedicate Crăciunului, au oevoluţie mai bună în această perioadă, cum sunt pernele saupledurile din blană.

Final de an bun doar pentrudecoraţiuni

Mai optimişti sunt rivalii de la kika, care,după deschiderea magazinului la începutul lunii decembrie 2008, audeja doi ani în care pot face comparaţii.

"În acest moment vedem o creştere cu 30% avânzărilor pentru acest sortiment (decoraţiunile de Crăciun -n.red.), deoarece oferta este mai mare, amplasarea este mai bună,iar numărul vizitatorilor a crescut cu 10% pe fondul schimbăriimodului de promovare", a spus Lars Lund, country manager al kikaRomânia.

Potrivit datelor de la Registrul Comer ţului, kika a avut anul trecut o cifră de afaceri de 11,8 mil. euro.Jumătate din vânzările companiei sunt generate de accesorii, celmai înalt nivel comparativ cu Mobexpert şi IKEA. Dacă la Mobexpertdecoraţiunile aduc peste 15% din vânzări, la IKEA acesteacontribuie cu 40% la cifra de afaceri totală.

"Decoraţiunile de Crăciun reprezintă unprocent redus din cifra noastră de afaceri, iar în decembrie vor fide 4-5% din total. Procentul se menţine, însă cum vânzările totaleau fost la un nivel mult mai scăzut anul trecut, putem spune căeste o îmbunăţăţire", a adăugat Lund.El a adăugat că a operat reduceri de preţuricomparativ cu anul 2009.

La IKEA "articolele" specifice perioadei sevăd încă de la intrare.

Compania vinde, chiar la intrarea înmagazin, brazi naturali, în timp ce în interior zona specialăpentru aceste decoraţiuni este aproape de casele demarcat.

Deşi nu a dorit să facă publice rulajele peaceste categorii de produse, este de aşteptat ca şi în cazul IKEAacestea să fie în creştere.

Fără stocuri

"În fiecare an până acum, în magazinul IKEAdin zona comercială Băneasa stocurile pro duselor din gama deCrăciun s-au epuizat până la jumătatea lunii decembrie", a spusMihaela Mureşan, marketing manager al IKEA România.

Compania, intrată anul acesta în reţeauainternaţională a retailerului, după ce anterior a fost o francizăcontrolată de omul de afaceri Puiu Popoviciu, are 250 de articolede sezon, gama fiind intro dusă în magazin la începutul lunii noiembrie.

Cu toate că retailerii de mobilă şidecoraţiuni şi-au făcut temele pentru acest sezon, şihipermarketurile şi supermarketurile vor avea oferteadaptate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels