Mediafax.biz Exclusiv

Familia Moraru se aşteaptă ca afacerile Azuga Waters să fie cu 50% mai mari anul acesta

Familia Moraru se aşteaptă ca afacerile Azuga Waters să fie cu 50% mai mari anul acesta

Autor: Ioana David

15.01.2012, 17:39 287

În 2011, Azuga Waters a avut o cifră de afaceri de 31 de milioane de lei (7,3 mil. euro), potrivit datelor comunicate ZF de reprezentanţii companiei.

"Compania a semnat în a două jumătate a anului noi contracte cu clienţi importanţi", a spus Violeta Moraru, în legătură cu factorii care au stat la baza creşterii afacerii.Ea a precizat că la calculul bugetului a fost luat în considerare un curs de 4,4 lei pentru un euro.

O altă explicaţie a creşterii puternice este legată de faptul că afacerea este la început, fiind demarată recent de soţii Moraru, cunoscuţi mai degrabă prin intermediul afacerii cu bere Azuga.Cei doi soţi au ieşit în 2009 din businessul cu bere Azuga în care se implicau încă din 2001 .

Atunci, familia Moraru a vândut compania către Ursus, liderul pieţei de bere. Ursus a închis fabrica de la Azuga la scurt timp de la preluare, dar a închiriat facilităţile către familia Moraru, care produce aici apă plată şi carbogazoasă.

Anul trecut, proprietarii Azuga Waters au declarat că sunt interesaţi de activele de la Azuga, iar în prezent nu se ştie dacă cele două părţi au bătutpalmaîn această afacere.

Au revenit în business

La începutul anului 2010 familia Moraru a demarat îmbutelierea brandului de apă Azuga Apă de Izvor, pe segmentul economic de preţ, prin intermediul companiei Azuga Waters.

"Pentru acest an planificăm să investim aproximativ 2 milioane de euro în locaţia din Azuga şi în mijloace de transport pentru a asigura livrările fără întârzieri, în special în perioadele de vârf - vara şi la sărbători, când piaţa de transport locală nu face faţă cerinţelor", a mai spus Violeta Moraru.

Piaţa apelor minerale pe care compania activează se ridică la peste 10 mil. hectolitri şi are o valoare de peste 300 mil. euro, iar consumul per capita este în jurul a 50 de litri anual.

"Consumul de apă este afectat de criza actuală, care durează cu mult mai mult decât ne aşteptăm noi toţi. Va creşte foarte puţin anul viitor, maximum 3%, iar în continuare mărcile proprii, din cauza preţului mult mai atractiv, vor diminua consumul mărcilor naţionale", a mai spus Violeta Moraru.

Totodată, compania şi-a propus să înceapă producţia noului brand de băuturi răcoritoare,Santiago, cu care va intra în această piaţă.

Santiagose va încadra în segmentul value (economic) de preţ, în timp ce în segmentul premium vor aduce un brand diferit, despre care nu a dorit să ofere mai multe informaţii.

În luptă cu giganţii

În piaţa băuturilor răcoritoare pe care intră, compania va avea de înfruntat competiţia giganţilor precum Coca- Cola şi PepsiCo, care au rulaje de ordinul sutelor de milioane de euro.

Spre exemplu, îmbuteliatorul Coca- Cola HBC România a avut în 2010 o cifră de afaceri de 1,74 miliarde de lei (414 milioane de euro), conform datelor de la Registrul Comerţului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO