Mediafax.biz Exclusiv

Forţa de muncă a dispărut total în piaţa imobiliară, potrivit şefului Coldwell Banker Affiliates of Romania

Autor: Ioana Mihai-Andrei

13.12.2011, 14:45 556

Forţa de muncă a dispărut total în piaţa imobiliară, spune Valentin Ilie, CEO al Coldwell Banker Affiliates of Romania, el menţionând că, în ciuda acestei situaţii, reţeaua companiei s-a extins cu 12 sucursale de la începutul crizei, la 21 de unităţi.

Coldwell plănuieşte să deschidă încă 10 noi birouri chiar săptămâna aceasta, în toată ţara.

"Aveam nevoie de o reţea cât mai extinsă, pentru a fi câ mai aproape de produse, să estimăm cât de lichide sunt proprietăţile urmărite", afirmă reprezentantul firmei.

Spre deosebire de multe alte afaceri de pe piaţa locală, care au adoptat o politică precaută în criză, Coldwell Banker a mizat pe extindere, a serviciilor şi a reţelei de agenţii imobiliare.

Suma alocată pentru acest proiect a depăşit un milion de euro.

Ilie spune că banii necesari pentru deschiderea unei sucursale sunt "ridicol de puţini", dar costurile se adună până în momentul în care acestea devin profitabile.

Din fericire, completează el, acum orice sucursală din reţea ajunge la break even din prima lună. La nivel de încasări, 2011 este cel mai bun an pentru Coldwell Banker, dar şi cel mai greu.

Pentru că au obţinut mai greu contractele, vânzările s-au realizat mai greu, a investit mai mult efort pentru fiecare tranzacţie, proprietăţile care ies la vânzare sunt tot mai puţine, bugetele pentru mentenanţă tehnică din companii sunt din ce în ce mai mici.

"Trebuie să faci cam acelaşi lucru cu mult mai mult efort şi totul este cam la limită, în general. Toţi cei cu care intrăm în contact au la rândul lor problemele lor "de piaţă", explică Valentin Ilie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO