Mediafax.biz Exclusiv

Jolidon mizează pe afaceri în creştere cu 15%. „Am câştigat contracte în Azerbaidjan sau Georgia“

Jolidon mizează pe afaceri în creştere cu 15%. „Am câştigat contracte în Azerbaidjan sau Georgia“

Autor: Laurentiu Cotu

12.01.2012, 18:25 211

Datele estimative arată că producătorul clujean din industria textilă a avut în 2011 afaceri de 21 mil. euro, în creştere cu 15% faţă de 2010.

Oficialii Jolidon spun că evoluţia companiei de anul trecut s-a datorat politicii de rentabilizare a businessului, care a prevăzut reduceri de costuri, închiderea tuturor magazinelor neperformante, relocarea unor magazine, dar şi deschiderea în acelaşi timp a unor unităţi în spaţii mai bine poziţionate, unde chiria era mai mică.

Exporturile Jolidon au crescut anul trecut cu 40%, datorită în principal noilor contracte câştigate şi dezvoltării colaborării cu clienţii existenţi, chiar dacă, compania a renunţat la magazinele deţinute în afara ţării şi a decis să apeleze la distribuitori pentru vânzarea produselor pe pieţele externe.

"Colaborăm cu distribuitorii sau cu magazinele multimarcă pentru pieţele din Italia, Franţa sau Ungaria, unde am închis magazinele proprii. Totodată am câştigat noi contracte cu Azerbaidjan,Kazahstan,Georgiasau Belgia şi am dezvoltat parteneriatele cu Rusia, dar şi cu ţările din Europa de Est. Pentru acest an ne-am propus să creştem cu 30% livrările la export", a declarat pentru ZF Transilvania Gabriel Cârlig, proprietarul companiei Jolidon.

Anul trecut, ponderea exportului ajungea la circa 50% din totalul cifrei de afaceri a Jolidon, în condiţiile în care compania exportă în mai mult de 50 de ţări.

Pe de altă parte, oficialii companiei au spus că nu vor reveni asupra deciziei de închidere a magazinelor Jolidon din străinătate. Într-un interval de aproximativ 2 ani, compania a închis 47 de magazine în Italia, Franţa şi Ungaria, însă nu a renunţat să exporte pe aceste pieţe.

În ceea ce priveşte piaţa din România, producătorul de costume de baie şi lenjerie intimă nu vede semne de revenire în perioada următoare, însă este de părere că o creştere a pieţei locale va avea loc, cu siguranţă, în următorii 4-5 ani. Potrivit reprezentanţilor companiei, Jolidon are o cotă de piaţă de 40%.

Jolidon avea la finalul anului trecut 87 de magazine pe piaţa locală, suprafaţa standard a unui magazin fiind de 50 mp. Compania spune că politica Jolidon în ceea ce priveşte magazinele este de a renunţa la unităţile neperformante, însă de a deschide în acelaşi timp noi magazine, în spaţii mai bine poziţionate, cu chirii mai mici.

Până la finele acestui an, este posibil ca reţeaua de magazine Jolidon să se menţină la 87 de unităţi, potrivit conducerii companiei.

Gabriel Cârlig a lansat businessul Jolidon când avea 26 de ani, o afacere cu costume de baie şi lenjerie intimă care a devenit ulterior una dintre puţinele multinaţionale româneşti care s-au extins peste hotare.

Anul 2010, unul dintre cei mai dificili ani din existenţa companiei, a adus pentru Jolidon Import Export afaceri totale de 18,8 mil. euro (circa 79 mil.lei), un nivel similar celui din 2005 şi cu 22% mai mic decât în anul 2009.

Unul dintre cei mai mari angajatori clujeni

Compania Jolidon Import Export are în prezent circa 1.300 de angajaţi, iar întreg grupul Jolidon numără aproximativ 2.000 de persoane, conform producătorului clujean.

Conducerea companiei spune că nu au fost efectuate anul trecut reduceri de personal. Evoluţia companiei din anul trecut nu poate fi comparată nici pe departe cu anul 2008, ultimul an de boom, când consumul se afla încă pe un trend ascendent.

În acel an, afacerile companiei conduse de Cârlig depăşeau 31,5 mil. euro (116 mil. lei), cu 40% mai mari decât în anul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO