Mediafax.biz Exclusiv

Libanezul de la Sony Center vrea să vândă fostul hotel Tulip Inn

Autor: Mirabela Tiron

07.03.2012, 19:45 480

Sarieddine deţine un pachet de acţiuni de 95%, în timp ce românul Nicolae Dumitrescu, directorul geneal al Sony Center, are un pachet de 5%.

"Plănuim să vindem acest hotel pentru că ne-am dat seama că ne vom recupera investiţia în mult mai mulţi ani faţă de cum am anticipat iniţial, cel mai probabil în 15 ani. Am investit peste un milion de euro pentru afilierea la Hilton, după ce alocasem circa 5 milioane de de euro în renovare", a spus Nicolae Dumitrescu.

El afirmă că s-au purtat câteva discuţii cu potenţiali cumpărători, însă nu s-a semnat nimic.

Preţul de vânzare al hotelului nu a fost făcut public, însă dacă se ia în calcul un preţ de 80.000-100.000 de euro pe cameră, rezultă că preţul s-ar putea ridica 7-8,8 milioane de euro, fără a se lua în considerare şi facilităţile pentru evenimente, sălile de conferinţă.

Cifrelele din spatele DoubleTree by Hilton Bucureşti

DoubleTree by Hilton Bucureşti are un centru de afaceri pe 200 metri pătraţi, o sală de evenimente pentru întâlniri de afaceri, conferinţe, seminarii sau petreceri, având o capacitate de până la 100 de invitaţi. De asemenea, are un centru de fitness, saună şi un centru spa, dar şi un restaurant, un bar şi o cafenea.

Hotelul funcţiona înainte sub denumirea Bucharest City Hotel, preluând ulterior brandul Tulip Inn al lanţului Golden Tulip, iar în final, anul trecut, fiind afiliat la grupul hotelier Hilton, sub brandul Double Tree by Hilton.

Unitatea hotelieră are 88 de camere

Hotelul de patru stele este înregistrat pe compania Vis 7 Import Export. Hotelul funcţionează printr-un contract de franciză semnat între compania VIS 7 Import Export SRL şi o filială a Hilton Worldwide.

DoubleTree by Hilton este unul dintre brandurile Hilton Worldwide, având o reţea de peste 250 de hoteluri şi staţiuni pe cele cinci continente. În prezent, DoubleTree by Hilton are 22 de hoteluri în opt ţări din Europa În 2010, hotelul a avut o cifră de afaceri de 5,2 milioane de lei (1,2 milioane de euro) şi pierderi de 1,4 milioane de lei (330.000 euro) la un număr de 88 de angajaţi, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.

Bucureştiul are o capacitate de cazare de 16.882 de locuri în hoteluri, potrivit ultimelor date disponibile.Aproape 3.600 de camere sunt în hoteluri de cinci stele, dotate şi cu centre de conferinţe.Oferta este mare, însă cererea a scăzut pe fondul crizei şi al bugetelor de călătorie tot mai mici.

Cine mai aşteaptă cumpărători

În ultimii trei ani au fost scoase la vânzare mai multe hoteluri din Capitală.De exemplu, lituanienii de la Europa Group, care dezvoltă hotelul de patru stele Royale din zona Unirii, o investiţie estimată la 11,5 milioane de euro şi a cărui deschidere a fost amânată de mai multe ori, caută de mai mulţi ani un cumpărător.

În prezent lucrările de amenajare sunt pe final şi s-au selectat candidaţi pentru formarea echipei hotelului.Deschiderea hotelului a fost amânată de mai multe ori, când din lipsă de bani, construcţia a fost blocată, hotelul a fost scos la vânzare pentru 4 milioane de euro.În prezent, hotelul continuă să fie la vânzare, dar sub alte condiţii. Preţul de vânzare ajunge la 11,5 milioane de euro.

Nici hotelul NH din Bucureşti, deţinut de o companie spaniolă şi clasificat la patru stele, nu îşi găseşte cumpărător. Hotelul era la vânzare anul trecut pentru suma de 13 milioane de euro după ce proprietarii au mai încercat să îl vândă în urmă cu doi ani cu suma de 14 milioane de euro.

Hotelul a fost construit în apropierea Pieţei Unirii din Bucureşti, are 78 de camere, un restaurant, un bar de zi, un centru Spa şi două săli de conferinţe. Terenul aferent construcţiei are suprafaţa de 530 de metri pătraţi. În România există două hoteluri afiliate la lanţul spaniol NH, unul la Bucureşti, iar celălalt laTimişoara.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO