Mediafax.biz Exclusiv

Lidl vine cu mezeluri Baroni, lapte Pilos, paste Combino şi creme Cien. Va bate preţul no-name-ul?

Lidl vine cu mezeluri Baroni, lapte Pilos, paste Combino şi creme Cien. Va bate preţul no-name-ul?

Autor: Cristina Rosca

20.07.2011, 19:31 1911

"Categoria bunurilor de largconsum este acoperită în magazinele noastre de mărcile de la Lidl.Dacă există o cerere mare din partea clienţilor noştri în privinţaunei mărci anume consacrate, aceasta va fi inclusă în sortimentulnostru", au declarat reprezentanţii Lidl pentru ZF, aceasta fiinduna dintre puţinele informaţii oferite de retailerulgerman.

Magazinele Lidl prezente şi înCapitală, dar şi în oraşe cu 20.000-30.000 de locuitori au fostdeschise din 20 iunie, toate cele 107 unităţi preluate de la Plusafişând noul nume în aceeaşi zi.

Dacă în cazul altor jucători dinretailul modern mărcile private abia ajung la 20% din totalulproduselor, în cazul germanilor de la Lidl situaţia este exactinvers, ponderea produselor mărci consacrate fiind net inferioară.Reprezentanţii retailerului nu au furnizat însă cifre privindponderea mărcilor private.

Necunoscute până nu de mult înRomânia, mărcile private sau brandurile proprii ale marilorretaileri, precum Aro, Nr1 sau TiP, au început să câştige tot maimult teren, piaţa de profil ajungând la peste 900 de milioane deeuro anul trecut.

Germanii de la Lidl, care aupreluat reţeaua de magazine Plus Discount, intră însă pe piaţalocală cu o reţetă nouă în condiţiile în care mărcile private alecelorlalţi retaileri au fost introduse treptat pe piaţă şi suntîncă inferioare ca pondere brandurilor producătorilor români sauale multinaţionalelor.

Germanii vin cu mâncarealor

Intrarea pe piaţă a retailerului german,unul dintre cei mai agresivi discounteri de la nivel mondial, seface într-un moment în care sensibilitatea la preţ a românilor estefoarte mare. În condiţiile în care economia este în criză de maibine de doi ani şi consumul a scăzut în 2010 cu peste 5% şi şi-acontinuat trendul descendent şi în primele cinci luni ale acestuian, preţul a devenit principalul argument de achiziţie, punând înumbră importanţa acordată anterior brandurilor.

În aceste condiţii mărcile private auînceput să se regăsească tot mai des în coşurile de cumpărături aleromânilor.

Preţurile produselor mărcilor private suntde regulă cu 10-20% mai ieftine decât cele ale mărcilor naţionale,în condiţiile în care costurile de promovare şi marketing suntpractic eliminate.

Anul trecut, mărcile private obţinuseră înUngaria o cotă de piaţă de 28,1%, în Polonia depăşiseră 21,2%, iarîn Cehia ajunseseră la 19 procente.În România, mărcile private aveau 5,8% din piaţatotală de retail. Vânzările de mărci private din România au crescutcu 57% în 2010 faţă de 2009 şi potenţial de creştere încăexistă.

Reprezentanţii Lidl nu au răspuns solicitării ZF privind ţara de provenienţă sau producătorul mezelurilorBaroni, al lac tatelor Pilos sau al pastelor Combino. Ei spun însăcă pe lista de furnizori există şi ro mâni.

Contracte cu Albalact, Covalact,CrisTim sau Caroli

"Acolo unde este posibil, Lidl foloseşte casursă producători şi furnizori locali români, cu condiţia caprodusele să fie conform standardelor companiei noastre.

Clienţilor români Lidl le oferă o gamă largăde articole provenite de la furnizori şi producători locali -carne, lactate, fructe şi legume, apă, produse de panificaţieetc.", explică reprezentanţii Lidl.

Unul dintre furnizorii locali ai Lidl esteAlbalact pentru categoria de produse lactate, potrivitinformaţiilor înscrise pe ambalajele laptelui Pilos. Contactaţi deZF, re prezentanţii Albalact nu au dorit să ofere detalii.Albalact, companie cu afaceri de circa 62 mil. euro anul trecut,deţine în portofoliu branduri precum ZuZu şi Fulga.

Produse lactate sub brandurile Lidl mai suntfabricate de Covalact, Industrializarea Lap telui Mureş (fabricădeţinută de compania FrieslandCampina), în timp ce printre producătorii de mezeluri care realizează pro duse sub mărcile Lidl senumără CrisTim şi Caroli. Cei doi producători au de asemenapropriile branduri în magazine.

Re prezentanţii retailerului german mai spuncă sunt în căutare de noi parteneri români, "încurajarea producţieilocale şi extinderea gamei de produse româneşti numărându-seprintre obiectivele com pa niei".

Cel mai important eveniment dinretail

Lidl a deschis la finalul lunii iunie 107magazine sub brandul Lidl în 38 dintre judeţele ţării şi înBucureşti. Toate magazinele deschise de germani sunt unităţile careau aparţinut anterior reţelei Plus Discount pe care germanii aucumpărat-o anul trecut, niciuna dintre unităţile inaugurate nefiindconstruită de la zero.

Retailerul german şi-a asigurat o poziţieimportantă pe piaţa din România în 2011 după ce a preluat înfebruarie 2010 reţeaua de magazine de tip discount Plus.

Deşi intrarea Lidl pe piaţa locală deretail, estimată la circa 20 de miliarde de euro, s-a făcut prinrebrandingul unităţilor Plus, germanii au început construcţia şi lazeci de unităţi proprii.

Surse din piaţă spun că acestea ar putea fideschise în septembrie.

Lidl face parte din grupul german Lidl &Schwartz, care mai deţine pe piaţa locală magazineleKaufland.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels