Mediafax.biz Exclusiv

Producătorul Bergenbier, evaluat la 300 mil. euro

Producătorul Bergenbier, evaluat la 300 mil. euro

Autor: Ioana David

04.01.2011, 18:43 34

Bergenbier a ajuns astfel la un total de 28,88milioane de acţiuni, în condiţiile în care valoarea unui titlu estede 43 de lei (nivelul de 43 de lei - 10 euro - rezultă dinraportarea sumei de 890 mil. lei la numărul de acţiuni noiemise).

La acest nivel de preţ, valoarea totală aacţiunilor Bergenbier este de 1,24 mld. lei (295,7 mil. euro),potrivit estimărilor ZF.

Majorare de capital îndecembrie

"Au fost emise un număr de 20,68 milioane deacţiuni noi, cu valoarea nominală de 0,1 lei pe acţiune, rezultândo majorare de capital social de 2,07 mil. lei la valoareanominală.

Diferenţa dintre valoarea nominală aacţiunilor şi valoarea de piaţă a acestora s-a constitui în primede emisiune", au explicat reprezentanţii Bergenbier, care nu au datînsă informaţii legate de valoareacompaniei.

Majorarea de capital pe care compania aoperat-o în decembrie 2010 are o structură complexă şi a vizatreducerea datoriilor pe care Bergenbier le avea către acţionarulmajoritar, operaţiuni cerute de anumite reglementări contabile. Înultimul trimestru al anului 2009, Bergenbier SA a fostachiziţionată împreună cu alţi opt producători de bere din EuropaCentrală şi de Est ai Anheuser-Busch InBev de fondul de investiţiiCVC Capital Partners într-o tranzacţie totală de aproximativ 2,23miliarde de dolari (1,5 mld. euro).

La acea vreme, când compania purta numele deInBev România, ZF a estimat deal-ul din România la 300 mil. euro,sumă care însă nu a fost confirmată decompanie.

După finalizarea acestei tranzacţii,reprezentanţii CVC Capital Partners au schimbat atât denumirea, câtşi managementul celor nouă producători de bere. Astfel, InBevRomânia a devenit Bergenbier SA, iar conducerea businessului dinRomânia a fost preluată de Mihai Ghyka, cel care a revenit la cârmaproducătorului după un mandat similar finalizat în martie2008.

2010 a fost un an greu pentru producătorii debere care s-au văzut puşi în situaţia de a închide fabrici şi de arenunţa la personal, iar Bergenbier nu a făcut execepţie. În varăcompania a anunţat că închide complet unitatea pe care o opera laBlaj (judeţul Alba), după ce producţia de bere fusese sistatătemporar.

A rămas cu o singură fabrică debere

În prezent, compania, care produce mărciprecum Bergenbier, Stella Artois, Beck's, Löwenbräu şi Noroc şiimportă Leffe şi Hoegaarden, operează doar fabrica de laPloieşti.

Conform ultimelor informaţii disponibile,Bergenbier a înregistrat în 2009 o pierdere de 3,4 milioane de eurofaţă de un profit net de 15 milioane de euro în 2008, potrivitdatelor depuse de companie la Registrul Comerţului. În aceeaşiperioadă, cifra de afaceri s-a diminuat cu 10,4% în lei şi cu 22,2%în euro, la 571 mil. lei (134,8 mil. euro), faţă de 638,5 mil. lei(173,3 mil. euro) în 2008.

Principalii concurenţi ai Bergenbier suntUrsus, Heineken România, URBB. Potrivit unor estimări anterioareale companiilor din această industrie anul trecut, piaţa berii ascăzut anul trecut cu 7% din punctul de vedere alvolumului.

În industria berii, vârful de consum a fostatins în 2008, când vânzările de bere au depăşit 20 de milioane dehectolitri, adică un consum mediu de 93 de litri pe cap delocuitor, care plasa România în top 10 mondial. Ca şi valoare,piaţa berii se ridică la 1 mld. euroanual.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels