Mediafax.biz Exclusiv

Vasile Vita, Vitacom: Piaţa de electronice a stagnat anul trecut, multe companii n-au mai rezistat

Vasile Vita, Vitacom: Piaţa de electronice a stagnat anul trecut, multe companii n-au mai rezistat

Autor: Laurentiu Cotu

12.02.2012, 18:45 758

Estimările pentru acest an se bazează în mare parte pe reorganizarea internă a companiei, deschiderea unor noi puncte de lucru în oraşele mari din ţară, dar şi pe eficientizarea activităţii prin implementarea unor noi programe informatice.

În 2011, afacerile clujenilor au ajuns la nivelul de 10 mil. euro, susţinute de produse le noi promovate pe piaţă, dar şi de investiţiile făcute în deschiderea unor puncte de lucru în ţară, în zone unde compania nu avea magazine proprii de retail.

Compania avea la finele anului 2011 nouă magazine proprii en-detail în Cluj-Napoca, Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Braşov, Oradea, Brăila, Buzău şi Arad, 4 magazine en-gros, comercializând peste 20.000 de sortimente de produse.

Piaţa a stagnat anul trecut

"Anul trecut s-a observat o stagnare a pieţei. Totodată, în anul 2011 unii agenţi economici au înregistrat creşteri, iar alţii au fost nevoiţi să-şi închidă businessul. În ceea ce priveşte perioada următoare de timp, credem că piaţa se va autoregla prin metodele proprii", a declarat pentru ZF Transilvania Vasile Andrei Vita, proprietarul companiei Vitacom Electronics.

Potrivit conducerii Vitacom, un cuvânt important în ceea ce priveşte evoluţia pieţei vor avea de spus consumatorii finali, care sunt tot mai motivaţi şi mai informaţi, fiindcă doresc o îmbunătăţire şi o eficientizare a calităţii vieţii, în momentul în care achiziţionează un produs nou.

"Consumatorii nu mai aruncă cu banii în toate direcţiile. Faptul că astăzi se gândesc de două ori înainte să-şi cheltuiască banii, pe termen mediu şi lung îi va avantaja atât pe consumatori, cât şi companiile care pariază pe produse şi servicii de calitate", a precizat Vasile Vita.

Compania clujeană comercializează diferite accesorii electrocasnice, baterii, acumulatori, încărcătoare GP, cabluri & conectică, componente şi piese de schimb electronice, electrice, IT&C, MP3, MP4, sisteme de securitate, sisteme şi accesorii audio-video, telecomenzi, detectoare radar, sisteme de navigaţie GPS.

Mărcile comercializate de Vitacom sunt Well, Chrome, GP Batteries, Grundig, Micro dia, Sweex, Pleomax, Aiptek, ARGOSY, Fortis, König, HQ, OKI, Mastech, Sonitron, Ersa, ACP Technologies, Mitsubishi, Due-Ci Electronic, Uni-Trend International, Facom, OK International, TDK Lamda, Samwha, Kingbright, Relpol, Kyocera, Seoul, Microchip sau Hitpoint.

Bateriile şi acumulatorii, în topul vânzărilor

"Anul trecut, cele mai bine vândute produse au fost bateriile uzuale şi reîncărcabile, acumulatorii şi diverse accesorii IT. Topul vânzărilor a rămas constant în 2011 comparativ cu anul anterior, variaţiile înregistrate fiind insensibile ca valoare", a spus proprietarul companiei Vitacom Electronics.

Compania a implementat anul trecut un sistem informatic ERP, care urmează să fie dezvoltat în acest an, investiţia ridicându-se la circa 300.000 de euro. Pentru acest an, Vitacom intenţionează să investească în achiziţionarea de echipamente IT, dezvoltarea platformei e-commerce, un nou portal B2B, CRM şi un sistem de analiză, Business Inteligence. Vitacom are în prezent 136 de angajaţi.

Compania Vitacom Electronics a fost înfiinţată în anul 1991 în Cluj-Napoca şi este controlată de Vasile Andrei Vita. Compania activează în domeniul distribuţiei şi al importului de accesorii "consumer electronics".

Vitacom a realizat în 2010 o cifră de afaceri de circa 9,5 mil. euro (40,1 mil. lei), având un număr mediu de 124 de angajaţi, conform site-lui Ministerului Finanţelor Publice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO