Opinii

Ioana Mihai, Business MAGAZIN: Asumarea riscurilor calculate, atunci când se poate, este necesară şi sănătoasă. Dar sunt şi momente în care flerul sau inspiraţia se pot dovedi mai folositoare decât analize SWOT

Ioana Mihai, Business MAGAZIN: Asumarea riscurilor...

Autor: Ioana Mihai-Andrei

26.05.2024, 14:51 134

“Frica păzeşte pepenii” este un proverb care îndeamnă la vigilenţă şi la precauţie. Dar dincolo de abordarea fireas­că a variilor situaţii din viaţa de zi cu zi sau cea profesională, frica exacerbată generează comportamente păguboase, deopotrivă în plan fizic, mental sau profesional. „Dacă vorbim în general de lideri, una dintre caracteristicile principale este să ai curajul de a admite că nu ai toate răspunsurile şi, mai mult, să ai curajul să îi întrebi pe cei care ştiu să răspundă întrebărilor tale”, a spus Claudia Griech, CEO al EON, în cadrul Galei Women in Power, ediţia 2024, organizată de BUSINESS Magazin. În discursul său de la eveniment, Claudia Griech a pus un accent apăsat pe curaj: „În primul rând, curajul de a iniţia o schimbare, curajul de a fi primul care îşi asumă riscuri, curajul de a face lucrurile cum trebuie, de a face lucrurile corect chiar şi atunci când există diverse presiuni. Şi mai cred că acest curaj nu ne vine neapărat din interior”.

Şi Ana Nedea, director of strategy & business development în ca­drul Simtel, face referire la importanţa aceluiaşi atribut: „Cu mult curaj, dedicare şi învăţare, împreună cu echipa mea am reuşit să generăm venituri substanţiale în 2023, aproximativ de 55 de milioane de euro. Deci se poate”.

Cu siguranţă, curajul nu este un atribut răspândit cu generozitate pretutindeni. De pildă, mulţi români se confruntă cu frici legate de schimbarea locului de muncă, arată un studiu ejobs, în 2023. „Din păcate, în cazul a 22% dintre respondenţi, încă mai există percepţia că joburile cele mai bune sunt luate «pe pile». 15,4% cred că au dificultăţi în a obţine jobul dorit pentru că au aşteptări salariale prea mari şi aproape la fel de mulţi nu au încredere că anunţurile de joburi sunt adevărate. Următoarele obstacole menţionate sunt lipsa de experienţă, numărul insuficient de locuri de muncă disponibile în piaţă sau faptul că ar avea nevoie de consiliere profesională, dar nu ştiu la cine să apeleze. 12% dintre respondenţi declară, pe de altă parte, că au încredere totală în ei înşişi şi că nu întrevăd niciun fel de problemă în calea lor spre obţinerea unui nou job”, conform Anei Călugăru, head of communications în cadrul eJobs.

Citiţi articolul integral pe Business MAGAZIN.