Prima pagina

Garcea incaseaza dividendele celebritatii

10.07.2001, 00:00 118



Mugur Mihaescu, mai cunoscut sub numele Garcea, si partenerul sau, Radu Pietreanu, de la "Vacanta Mare" au decis sa se lanseaze in afaceri cu biscuiti. Cei doi s-au asociat cu firma Rubiking din Carei, si vor intra pe piata cu biscuitii "Garcea - cel mai dulce politist". Investitiile depasesc 1 milion DM.

In acest moment, firma a inceput deja sa produca. "Dupa lansarea oficiala vom iesi pe piata si vom incepe sa onoram comenzile pe care am inceput sa le primim", a declarat pentru Ziarul Financiar Mugur Mihaescu.

Capacitatea de productie actuala a fabricii din Carei este de 20 de tone pe zi. "Deocamdata nu stim daca vom mari capacitatea de productie in viitorul apropiat. Asteptam mai intai reactia pietei, a consumatorilor", spune Mihaescu.

"Afacerea cu biscuitii Garcea este un parteneriat "50-50" realizat intre firma Rubiking si noi", afirma Mihaescu. "Participarea Rubiking la afacere consta in investitiile in utilaje, retete si ambalaje, iar participarea noastra consta in investitiile in reteaua de distributie, reclama si numele de marca".

Numele e de fapt cea mai valoroasa investitie. Garcea e personajul cel mai bine platit din showbiz-ul romanesc, iar ratingurile emisiunilor cu "Vacanta Mare" depasesc audienta oricarei alte emisiuni, de obicei cu mai bine de 50%.

Ajuns celebru ca politist, Mihaescu s-a gandit sa foloseasca acest atu.

"Sloganul biscuitilor nostri este . Ne-am legat imaginea de ceva dulce, ca sa spunem asa", a mentionat el. Ca tinta, "Garcea" si-a ales pentru biscuitii sai copii si tinerii - exploatind in acest fel publicul tinta al grupului"Vacanta Mare".

Deocamdata, oferta de produse "Garcea" este alcatuita din patru sortimente de biscuiti, dar un nou produs se afla a€oin lucru", dupa afirmatiile lui Mihaescu. Produsele vor avea preturi cuprinse intre 4.000 si 10.000 lei.

Lansarea biscuitilor va avea loc pe 17 iulie la hipermarket-ul Carrefour, deschis la sfarsitul lunii iunie in Bucuresti.



ai pentru biscuiti exista telecomanda

Biscuitii se pot clasifica, in general, in trei tipuri mari: moi, medii si tari.

"Specificul biscuitilor , inclusi in categoria medii, consta in faptul ca nu sunt produse clasice. Sunt facuti dupa retete austriece si in acest moment, in Romania, nu exista produse asemanatoare: biscuitii nostri vor fi cu miere, cacao. Asa numitii biscuiti sunt un fel de tartine mari, cu diverse sortimente de gem". Oferta noastra va include si cornulete", explica Mihaescu.



Povestea biscuitului Garcea

Mihaescu povesteste ca ideea de a incepe aceasta afacere i-a venit de la fiica sa Ivona: "Sursa mea de inspiratie a fost Ivona, care are tot felul de preferinte in ceea ce priveste biscuitii si care testeaza tot ceea ce apare pe piata. Ea a mancat din lotul numarul zero si mi-a facut chiar si unele recomandari".

Mihaescu isi aminteste ca, initial, ideea de a produce biscuiti i s-a parut simplu de realizat, dar apoi si-a dat seama ca trebuie sa faca eforturi mari pentru a reusi sa se impuna pe piata.

Ideea de a se asocia cu firma de profil din Carei i-a venit in timpul acestui an, cand se afla la Oradea. "Oamenii de acolo ma cunosc demult, de cand mergeam in turnee. Au fost foarte receptivi si entuziasmati cand le-am propus o asemenea afacere", mentioneaza Mihaescu.

O mare parte a capitalului investit in aceasta afacere, apartine firmei din Carei, Rubiking, care participa cu utilajele si ambalajele, spune Mihaescu. "Noi (Mihaescu si Pietreanu - n.red.) am participat cu marca si banii pentru realizarea unei retele de distributie si pentru reclama", a mai spus Mihaescu.

El sustine ca in acest moment nu exista pe piata produse similare, deci nu se poate vorbi de o competitie directa.



Ce spun alti jucatori din piata

Reprezentantii companiei Berceni, unul dintre jucatorii de pe piata biscuitilor, sustin ca in Romania exista trei categorii de competitori. Una dintre acestea este reprezentata de fostele intreprinderi de stat, ca Demopan Braila, Pangran Iasi, Extrapan Ploiesti.

O alta categorie este reprezentata de companii romanesti cu investitori turci, ca Bifa Arslan, Rostar, Romdil si Rombis-Bisrom. Cea de-a treia categorie este cea a produselor din import ca Ulker, Danone, Poult, Continental si McVitties.

"Am observat in ultima perioada o tendinta de crestere a cantitatii de biscuiti ambalati. Biscuitii "Garcea" nu vor intra in competitie directa cu produsele Berceni pentru ca noi fabricam acum doar produse vrac. Acest nou produs, "Garcea", este puternic personalizat si cu siguranta ca sustinerea trebuie sa fie corespunzatoare.

In gama de biscuiti prezenti in acest moment pe piata din Romania, aceste produse se vor incadra probabil in categoria biscuitilor baza-mijloc. Inovatia produsului consta in faptul ca este un brand, un nume.

Majoritatea produselor prezente in acest moment pe piata, de exemplu sau , nu apartin unor brand-uri anume, ci sunt retete comune folosite de producatori diversi", a spus Bogdan Balan, director de marketing Berceni SA.



Biscuitii ambalati - o piata de 19 milioane de dolari

Volumul annual al pietei de biscuiti dulci ambalati a fost 15.699 tone, ceea ce inseamna circa 470 milioane de lei (aproximativ 18,8 milioane de dolari), conform datelor furnizate de compania de cercetare de piata ACNielsen in urma unui studiu de Retail Audit, in perioada decembrie/ianuarie 2000 - octombrie/noiembrie 2000.

Biscuitii dulci cu ciocolata nu au o cautare foarte mare in randul romanilor, care mananca doar un biscuit si jumatate de acest fel la 100 de bucati. 54,2% din totalul pietei de biscuiti din Romania sunt biscuitii dulci fara ciocolata, restul de 44,2% fiind biscuiti de tip sandwich, conform datelor aceluiasi studiu.

Aceeasi sursa sustine ca primii cinci producatori de pe piata de biscuiti sunt Rostar, care detine aproape un sfert (23%) din volumul de biscuiti vanduti pe piata, Rombis, care are o cota de piata de 11,6%, Romdil, cu 9% din piata si Arslan care detine 7,5% din piata. Pe piata biscuitilor mai activeaza companii ca Berceni, Alka, Pambac si Titan.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels