Profesii

A pornit o afacere într-un apartament din Bucureşti, iar acum face 2 milioane de euro anual

03.09.2017, 19:03 14380

 Şi pentru că se adresează unui segment mic de piaţă, iar produsele folosite în saloane sunt scumpe, Miess se declară destul de reticent în a oferi franciza full package: „Dacă faci o investiţie pentru cinci stele, nu poţi face rabat”, completează antreprenorul, care crede că o astfel de afacere în afara Capitalei are puţine şanse de a fi profitabilă; excepţia care confirmă regula este salonul deschis la Cluj.

Iar în prezent Gett’s oferă management sau diverse tipuri de asociere pentru cei care solicită acest fel de servicii şi, conform fondatorului, reuşeşte să atragă capital de la investitori din afara firmei. Însă, în viitorul apropiat, Gett’s  îşi propune să pună bazele unui model de salon de trei stele, care să fie mai uşor francizabil pe toată piaţa din România şi să funcţioneze în centre comerciale. „Acolo trebuie să venim cu alt nume, altă structură de preţuri. Nu putem să asociem, în mintea clientului, brandul de cinci stele cu cel de trei stele”, explică Miess. Cât despre punerea în practică a acestei idei, fondatorul aşteaptă un „proiect care să merite şi să fie suficient de bun”.

Un alt proiect, lansat anul acesta, este Gett’s Barber Shop – un concept destinat strict bărbaţilor; primul spaţiu de acest tip a fost deschis în ParkLake, lângă un salon destinat femeilor. Investiţia s-a plasat în jurul a 160.000 de euro, iar spaţiul diferă de alte pe care le operează în malluri. Mai exact, Gett’s a convenit cu proprietarii centrului, respectiv Sonae Sierra, să modifice structura mallului în spaţiul în care se află salonul, pentru a oferi clientelor servicii în aer liber, respectiv faţadă cu vedere către parc, pentru o experienţă deosebită, spune Miess. „Clienta este frumoasă când iese din salon, nu în timpul proceselor. De aceea, acest concept de Colour Bar pe care noi l-am introdus în România şi este protejat de drepturi de autor, presupune lipsa oglinzilor la posturile de lucru. Evident, încercăm să facem o integrare în natură cât mai puternică şi să dăm cât mai multe motive de relaxare clientei”, adaugă el. După acelaşi model a fost realizat şi salonul din Cluj, deschis în cadrul Iulius Mall, dezvoltat de antreprenorul Iulian Dascălu; şi acolo, ideea lui Lucian Miess a putut fi pusă în practică; de altfel, spune el, îşi doreşte să deschidă saloane în „orice proiect mare, care schimbă faţa oraşului”.

În principiu, spune antreprenorul, investiţia unui spaţiu marca Gett’s este de circa 1.000 de euro pe metru pătrat; reţeaua a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 2 milioane de euro. Cât despre profitabilitate, Miess spune că se află între 5% şi 7%, pe fondul numeroaselor investiţii din ultima vreme. Investiţiile din ultimii doi ani se apropie de jumătate de milion de euro: „Suntem la a treia deschidere, la ParkLake. Am mai deschis la Mega Mall, am refăcut de la zero salonul din Bucureşti Mall; asta înseamnă peste 450.000 de euro într-un an şi câteva luni. Investiţiile de 450.000 de euro îţi fac profitul praf”, explică acesta. În acest context, antreprenorul se aşteaptă la o creştere a afacerilor de circa 8% faţă de anul anterior, cu o ţintă de 100.000 de clienţi până la sfârşitul lui 2017, scenariu bazat pe creşterea constantă a numărului de clienţi. 

Conform datelor companiei, la sfârşitul lui 2009, primul an de criză, în saloanele reţei au intrat circa 47.000 de clienţi (ca vizite, nu clienţi unici), iar la sfârşitul acestui an Miess estimează că numărul acestora va depăşi 92.000. „Evreii spun că există şapte ani buni şi şapte ani răi. Noi suntem de un an jumătate în perioada bună – s-au deschis malluri, s-au remodelat spaţii. Am deschis cinci locaţii în perioada de criză, fiind împotriva valului”, spune Miess, care estimează că investiţiile pentru saloanele inaugurate în timpul recesiunii au fost de circa 800.000 de euro. Şi adaugă că ar putea continua extinderea; de pildă două Gett’s Hair Studio în Bucureşti, în zona de nord, şi alte patru Colour Bar-uri, în malluri. „Suntem cu ochii pe nişte proiecte, dar nu suntem disperaţi de deadline‑uri. Am fost şi curtaţi de un fond de investiţii, dar am preferat să refuzăm, fiindcă ne descurcăm cu partenerii pe care îi avem”, spune Miess, explicând că este preocupat acum de punerea în practică a conceptului de salon de trei stele, dar şi de creşterea notorietăţii Gett’s Barber Shop.

Cât despre piaţa în care activează, „Gett’s deţine o cotă destul de mare, dar nu exactă”, spune Lucian Miess, referindu-se la faptul că gradul de loialitate a clientelei este redus. Conform estimărilor sale, piaţa de produse profesionale din România, pe segmentul în care activează şi Gett’s, are o valoare plasată între 25 şi 40 de milioane de euro pe an. La nivel larg însă, „multe afaceri se ascund în apartamente, în blocuri, nici nu au firmă. Nu ştiu dacă este doar vina lor, cred că este şi a sistemului, în sensul că nu au alternative. Este un sistem îngreunat pentru firme mici”, spune antreprenorul, care vede rezolvarea în mâinile statului – prin introducerea unei taxe fixe pe an. 


2 MILIOANE DE EURO cifra de afaceri a Gett’s în 2015

5-7% DIN CIFRA DE AFACERI este profitabilitatea Gett’s în prezent

8% ESTE CREŞTEREA previzionată pentru 2016

160.000 DE EURO este investiţia în cel mai nou salon Gett’s, din ParkLake

92.000 DE CLIENŢI PE AN (cifră estimată pentru sfârşitul lui 2016), faţă de 47.000 de clienţi pe an la sfârşitul lui 2009

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO