Profesii

Adrian Pascu, director general al Danone Europa de Sud-Est: „La începutul carierei am depăşit bariera orgoliilor şi am trecut de la poziţia de profesor la cea de vânzător“

ADRIAN PASCU

ADRIAN PASCU

Autor: Mădălina Panaete

18.01.2016, 00:06 1335
Astăzi, Pascu, 45 de ani, conduce o companie cu afaceri de 102 de milioane de euro şi o cotă de peste 50% pe piaţa iaurturilor. 
 
Adrian Pascu a preluat în luna au­gust a anului trecut funcţia de director ge­neral al Danone România, fiind pri­mul român numit la conducerea sub­sidi­arei locale a celui mai mare producător de iaurturi. Anterior, timp de doi ani, el a fost director de vânzări al diviziei Moscova în cadrul Danone Rusia.
 
„Pentru mine, experienţa inter­naţio­­­nală a validat nişte competenţe şi rezultate demonstrate aici, într-un mediu bine cunoscut, şi a arătat că pot repeta realizările de aici în alt context, în altă piaţă“, spune Adrian Pascu, direc­tor general al Danone Europa de Sud-Est. Din această funcţie, el conduce operaţiu­nile Danone România, o companie cu afaceri de 456 milioane de lei (102 mil. euro) în 2014, dar coordo­nează şi echipele de management ale Danone din Bulgaria, Moldova şi ţările adriatice.
 
Pascu a povestit despre parcursul lui pro­­fe­sional într-un interviu publicat în Anu­arul ZF Who’s who in business. Cei mai importanţi 1.000 de oameni din busi­ness, care a apărut pe piaţă în decembrie. După terminarea Facultăţii de Fizi­că din cadrul Universităţii Alexan­dru Ioan Cuza din Iaşi, cariera l-a purtat pe Adrian Pascu de la profesor de fizică, la antrepre­noriat şi mai apoi în topul celor mai importanţi manageri de pe plan local.
 
„Am avut două momente mari de cotitură în carieră. Primul e legat de momentul în care am decis să ies din zona „bugetară“, unde ştiam că, pe termen mediu-lung, voi fi frustrat de diferenţa dintre efort şi compensaţie. Astfel, am ales să trec de la poziţia de profesor la cea de vânzător, am trecut de bariera de orgoliu, am reînceput de jos şi am crescut pas cu pas“, îşi amin­teşte managerul, care a cochetat ulterior şi cu antreprenoriatul, având câteva proiecte de business. S-a decis însă să se concentreze într-o singură direcţie.
 
Înainte de a se alătura echipei Danone, el a lucrat în cadrul Hen­kel, unul dintre cei mai mari jucă­tori de pe piaţa de detergenţi sau produ­se de îngrijire personală, dar şi pentru producătul de mezeluri Campofrio.
 
În cadrul Danone a acupat mai mul­te funcţii printre care şi cea de regio­nal manager sau director comercial, funcţie de unde a fost promovat în Rusia.
 
„Mi-am întărit convingerea că fiecare ţară şi fiecare piaţă e diferită, dar elementele de bază din business sunt cam aceleaşi, nu se reinventează roata“.
 
Managerul spune că un tânăr care vrea să-şi construiască o carieră internaţională trebuie să îşi aleagă compania potrivită.
 
„E important şi să-ţi clarifici, în mod realist, ceea ce îţi doreşti: dacă vrei carieră sau experienţe internaţionale, ce fel de ţări te interesează, dacă eşti dispus să mergi în regiunile de creştere, aşa cum sunt cele asiatice, africane sau din America Latină, cât efort eşti dispus să investeşti pentru a învăţa limbi străine şi a înfrunta un „şoc cultural“.
 
În plus, el subliniază faptul că o carieră internaţională înseamnă deschidere la nou şi diferit, capacitate mare de adaptare la schimbare, disponibilitate să ieşi din zona de confort. De asemenea, managerul adaugă că experienţa de expat este una de intense transformări, schimbări şi adaptări şi că trebuie să fii pregătit pentru aşa ceva.
 
„Îmi place paralela între această experienţă şi cea a copilăriei: dacă ne uităm la cei mici, ei parcurg cea mai intensă perioadă de transformare şi învăţare, totul se schimbă rapid în viaţa lor. Şi cu toate astea, se bucură cel mai mult şi trăiesc în prezent. Similar, ca expat ai schimbări pe toate planurile, ieşi din zona de confort, nu-ţi permiţi să fii cu mintea în altă parte, eşti conectat total la prezent.“
 
 
Adrian Pascu
 
- 1 august 2015 -prezent- general manager Danone Europa de Sud Est
 
- 2013 -2015- regional sales director Moscova- Danone Rusia
 
- 2012-2013- commercial director România&business development director Adriatics- Danone
 
- 2010-2012 - commercial director România şi Moldova - Danone
 
- 2006-2010- modern trade manager- Danone România
 
- 2004-2005- regional manager -Danone România
 
- 2002-2004 - regional manager- Campofrio România
 
- 2001 -2002 key account manager-Henkel România
 
- 1998 -2001 - area sales supervisor- Henkel România
 
- 1989-1994 - a absolvit Facultatea de Fizică - Universitatea Ioan Cuza (Iaşi)
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO